پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 7881
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ |
رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی مطرح کرد

لزوم افزایش تامین اسکان و پذیرایی از زوار حسینی در مرز خسروی

رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی از لزوم همکاری و تامین بیشتر اسکان و پذیرایی از زوار حسینی از سوی مدیران اجرایی استان در مرز خسروی و با توجه به جمعیت بسیار خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، جعفر همتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین که با حضور جمعی از مسؤولان در مرز خسروی واقع در شهرستان قصرشیرین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جمعیت بسیاری که مراجعه کردند، همه مدیران باید برای خدمت به زوار اربعین حسینی در استان آماده باش و در راس کار باشند.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی با اشاره به اینکه روز گذشته با همه مشکلاتی که بود و جمعیت بسیاری مراجعه کردند آنان را از مرز خسروی قصرشیرین عبور داده‌ایم، ادامه داد: ما توافق کردیم که تا سقف ۲۰ هزار زائران اربعین حسینی را این این مرز به کربلا معلی اعزام کنیم که اگر جمعیت بیشتر شود احتمال دارد، به دلیل تامین امنیت مرزها تردد با وقفه انجام بگیرد.
وی عنوان کرد: به این منظور اگر طرف عراقی صلاح ببیند که در مرزها محدودیت اعمال شود، باید سه راه نصرآباد را کامل تخلیه کنیم و برای اسکان زوار در بین مرز خسروی و قصرشیرین امکانات رفاهی شامل آب، غذا و اسکان مناسب را با همکاری هلال احمر، آبفای کرمانشاه و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه فراهم کنیم.
این مسؤول آبرسانی به سه راهی نصر آباد را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر موکب ها باید تامین چهار تانکر آب رسانی سیار صورت بپذیرد، همچنین سپاه و ارتش تعهد دادند که بیش از ۱۰ هزار وعده غذایی را تامین می‌کنند که اگر زوار بیشتر شود باید برای منذریه عراق تامین غذا و آب را در دستور کار قرار دهیم.

همتی به تعهدات هلال احمر استان کرمانشاه مبنی بر تامین بیش از ۱۵ هزار تخت چادر برای زوار اربعین حسینی در مرز خسروی و قصرشیرین خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۲ هزار نفر امکان اسکان دارند که این میزان باید افزایش و سرویس دهی بشود.
این مسؤول با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زوار اربعین حسینی در سه راه نصر آباد قصرشیرین و در محل مرز خسروی آماده خدمت رسانی به زوار بودند، اما به دلیل باریک بودن جاده و ازدحام جمعیت زوار در این مسیر در ساعت اولیه تردد با وقفه های انجام می‌شد، گفت: اکنون ۱۵۰ الی ۲۰۰ اتوبوس داریم که اگر این میزان به ۳۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل ارتقا پیدا کند می توانیم به ۱۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.