پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20489
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

کرمانشاه ۲۶ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه ۲۶ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس دارد و تلاش می‌کنیم آموزش و پرورش در مسیر صحیح حرکت کند.
کرمانشاه ۲۶ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس دارد

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه،‌ نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، و تشریح برنامه های هفته معلم ( ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت)، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

دکتر سلمان محمدی” مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه” در این جلسه اظهار کرد: در استان کرمانشاه بالغ بر ۲۶ هزار نفر همکار شاغل، ۳۰هزار نفر همکار بازنشسته، ۴۰۰۰ مدرسه، ۱۵هزار کلاس درس و ۳۷۰نفر دانش آموز داریم و تلاش می کنیم آموزش و پرورش در مسیر صحیح حرکت کند.

تلاش می شود معدل دانش آموزان دو نمره اضافه شود

محمدی ادامه داد: ارتقا کیفیت نظام آموزشی با دو شاخص معدل و کنکور ارزیابی می‌شود،‌ در این راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌ شده تلاش می‌شود معدل نهایی دانش آموزان این استان تا سال آینده دو نمره افزایش یابد، در سال تحصیلی گذشته معدل امتحان نهایی در کرمانشاه سه پله رشد داشت.

درصدر قبولی در مناطق محروم رشد چشمگیربود

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کنکور سال گذشته ۲ رتبه تک رقمی داشتیم، معدل نهایی دانش آموزان در کنکور تاثیرگذار شد و مرجعیت به کتاب و معلم در مدارس بازگشت درصد قبولی کنکور در مناطق محروم رشد چشمگیری داشته است.

به گفته محمدی طی سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات بین هنرستان‌های استان توزیع شده است.اجرای سند تحول بنیادین در راستای تربیت دانش آموزان سر لوحه برنامه‌های آموزش و پرورش استان بود.

محمدی در ادامه‌ گفت: در یک برنامه سه ساله همه مدارس استان کرمانشاه تحت پوشش برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار می‌گیرند و برای مهرماه سال جاری ۲۰٪ از مدارس دولتی، ۵۰٪ از مدارس غیر دولتی و ۵۰٪ از سایر مدارس خاص تحت پوشش برنامه‌های این سند قرار می گیرد.

محمدی در خصوص برنامه های هفته معلم، گفت: در مجموع ۲۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و… برای این هفته تدارک دیده شده است، از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اجرای برنامه سپاس معلم، اعزام معلمان نمونه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از معلمان نمونه، اجرای مراسم روز معلم در روز ۱۲ اردیبهشت ، سخنرانی پیش از نماز جمعه روسای ادارات آموزش و پرورش، برپایی میز خدمت در مساجد جامع در همه شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر فرهنگی، دیدار با فرهنگیان بیمار صعب العلاج و دیدار با پیشکسوتان و خیرین اعلام کرد.

محمدی در پاسخ به خبرنگاران گفت: در کنار خیران مدرسه ساز خیران مدرسه یار داریم برای کمک به هزینه دانش آموزان بی بضاعت./رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.