پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11751
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ |
امروز:

نهمین همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی برگزار شد

نهمین همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد میبدی همراه با شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.
نهمین همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی برگزار شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمجتبی موسوی در نهمین همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی که امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد میبدی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خطبه فدکیه از نظر علمی، سیاسی، اجتماعی، دفاع از حق، بصیرت افزایی و… از جمله علوم بشری همچون علم منطق، دارای ویژگی های منحصر به فردی است، که در طول تاریخ بسیار بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه قم و عضو بنیاد مهدویت در استان کرمانشاه افزود: حضرت زهرا(س) با بیان زیبا و شریف خود شروع به سخن گفتن در مسجد مدینه کردند، که به خطبه فدکیه مشهور است.

وی عنوان کرد: در آن زمان که پس از شهادت پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی(ع) بنا به وصیت پیغمبر و به خاطر حفظ دین اسلام ناچار بود که سکوت کند‌، اما حضرت فاطمه(س) چنین دستوری نداشتند و به خاطر دفاع از حق و جلوگیری از انحراف جامعه مسلمانان تا چهل شبانه روز همراه با امام حسن(ع) و امام حسین (ع) به در خانه مهاجرین و انصار می‌رفت و با بیانات خود به روشنگری می پرداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه در استان کرمانشاه تصریح کرد: در آن زمان، پس از شهادت پیامبر اعظم(ص)، حضرت علی(ع) تا سه روز مشغول غسل ایشان بودند و سه روز بعد از آن هم مشغول جمع آوری قرآن بودند، که حدوداً یک هفته از منزل خارج نشدند، در این مدت عده ای با سوءاستفاده از موقعیت شورای ثغیفه را تشکیل دادند و خلیفه اول را جانشین پیامبر خواندند.

این مسؤول تصریح کرد: هنگامی به حضرت علی(ع) جسارت کردند و ریسمان به گردنش انداختند و‌ شمشر بر گردنش نهادند برای بیعت گرفتن با خلیفه اول ،حضرت زهرا مرضیه با شجاعت هرچه بیشتر و برای دفاع از حق ولایت و امامت به مسجد پیامبر(ص) رفتند و در واقع به بیداری و آگاهی مردم در دفاع از حق ولایتی بود، که از حضرت علی(ع) غصب شده بود.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: محتوای خطبه حضرت زهرا(س) نکات مهمی دارد، حضرت خطبه را با حمد و ثنای الهی و با فصاحت تمام آغاز می کنند و در ادامه در مورد مباحث عقلی و توحیدی نکاتی را بیان می کنند، در مورد هدف خلقت و همچنین بعثت پیامبر(ص) سخن می گویند و سپس در مورد قرآن و محتوای قرآن و همچنین فلسفه برخی از احکام سخنرانی می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه وصیت نامه ایشان حاوی نکات سیاسی مهمی است، خاطرنشان کرد: هنگامی حضرت فاطمه (س) در بستر بیماری بودند، به امیرالمومنین علی(ع) چنین وصیت کردند، که مرا شبانه غسل کن و مقبره مرا مخفی بگذار، چراکه نمی‌خواهم کسانی که مرا اذیت کردند در تشیع شرکت داشته باشند.

وی به توضیح این وصیت نامه پرداخت و گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) با این وصیتشان می‌خواستند مبارزه جدیدی را آغاز کنند که ضربه سهمگینی به حکومت و‌ شورای خلیفه وارد آورد و با این وصیت خود افکار خفته مردم مدینه و کل مردم دنیا را تا قیامت بیدار کند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: آخرین کلام حضرت فاطمه زهرا(س) این است که یا علی جان سلام مرا به فرزندانم تا روز قیامت برسان. ویژگی این سلام دارای این پیام است، که فرزندان سادات هم در دنیا و هم در قیامت دارای احترام هستند و در تاریکی قیامت که هیچکس نسبتش مشخص نیست، فرزندان اهل بیت دارای چهره ای نورانی هستند.

گفتنی است، در این مراسم مردم و سادات کرمانشاهی از مسجد آیت الله میبدی به سمت مسجد جامع همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت دسته جات سینه زنی به سوگواری فاطمیه پرداختند.

گزارش تصویری همایش سادات عظیم الشأن کرمانشاهی را می‌توانید در اینجا ببینید

انتهای پیام/ت/ ا

 

نویسنده : خبرنگار شهر روشن | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.