پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 20421
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۰ |
سرپرست معاونت راهداری کرمانشاه خبر داد

بازگشایی گردنه تته در پاوه/ جذب مسافران زیادی را داریم

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بازگشایی گردنه تته در پاوه خبر داد و گفت: جذب مسافران زیادی را در این شهرستان داریم.
بازگشایی گردنه تته در پاوه/ جذب مسافران زیادی را داریم

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فرهاد شهبازی، گفت: گردنه تته در پاوه حدود نیمی از سال را به دلیل بارش سنگین برف مسدود می‌شود و اکنون در آستانه بازگشایی قرار دارد. این گردنه در مسیر ارتباطی پاوه در استان کرمانشاه و سروآباد در کردستان هرساله به دلیل بارش سنگین برف حدود ۵ ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از ۱۴ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: بازگشایی این مسیر همه ساله در فصل بهار انجام می‌شود، چراکه به دلیل شرایط جوی موجود امکان برفروبی در فصل زمستان وجود ندارد.

به گفته شهبازی، ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از هشت متر می‌رسد و عملیات برف روبی این مسیر توسط نیروهای راهداری پاوه و سروآباد به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین مسافت این گردنه در پاوه قرار دارد؛ که عملیات برفروبی آن به اتمام رسیده است، مسیر جاده تته در حدود ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر در محدوده حوزه پاوه و مابقی در سروآباد قرار دارد و در دیگر ایام سال با مشرف بودن بر کشور همسایه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.