پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20504
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۴ |
مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه خبر داد

اتمام همه پروژه‌های آبفا کرمانشاه تا مهر ۱۴۰۵ با تخصیص اعتبار

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه گفت: تا مهر ماه سال 1405 تمامی پروژه های آبفا به شرط تامین اعتبار به اتمام می رسد.
اتمام همه پروژه‌های آبفا کرمانشاه تا مهر ۱۴۰۵ به شرط تامین

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، رضا داودی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت؛ میزان کار دو سال اخیر آبفا استان به اندازه ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته بوده است.

بخشی از بودجه آبرسانی از طریق محرومیت زدایی قرار گاه امام حسن مجتبی تامین می شود

داودی با اشاره به اینکه در کشور ۱۰ هزار روستا دچار تنش آبی هستند و مشکل آب شرب دارند، گفت: در استان کرمانشاه ۸۶۰ روستا با تنش آبی مواجه است، که کار تنش زدایی ۸۲۰ روستا در دست اقدام است، که از تأمین بودجه پروژه های ملی، استانی و محرومیت زدایی قرار گاه امام حسن مجتبی تأمین می شود.

۸۶۰ روستا قرار است آبرسانی شود

مدیر عامل آبفا استان، با اشاره به اینکه فعالیت پروژه های روستایی از تیر ماه ۱۴۰۱ آغاز شده، گفت : در قرار داد اول ۳۹۴ روستا، در قرار داد دوم ۵۱۱ روستا و در کل ۸۶۰ روستا قرار است آبرسانی شود.

داودی از تأمین آب شرب ۲۱۰ روستا با همکاری قرار گاه محرومیت زدایی و ۱۱۵ روستا از پروژه ملی اعلام کرد و افزود: هر پروژه که به اتمام رسیده آب شرب وارد مدار شده است.

به گفته مدیر عامل آبفا استان، در سراسر استان کرمانشاه تا امروز ۶۲۵ کیلومتر لوله گذاری شده است، برای تأمین آب جمعیت تحت پوشش بیش از ۴۵ هزار نفر.

میزان کار دوسال اخیر به اندازه حدود ۲۰ سال گذشته بوده

مدیر عامل آبفا استان در ادامه گفت: در همه شهرستان های استان ما پروژه داریم، میزان کار طی دو سال اخیر به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته بوده، به شرط تأمین, اعتبار تا مهر ماه سال ۱۴۰۵ پروژه های آبرسانی استان به پایان می رسد.

روستای کریان پس از ۴۳ سال از نعمت آب شرب برخوردار شد

رضا داودی« مدیر عامل آبفا استان»، سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، استان کرمانشاه را عهده‌دار پروژه‌های روستایی شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب معرفی کرد و، افزود: پروژه‌هایی ۸ شهرستان شرقی کرندغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی برعهده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی می باشد.

پروژه های امام علی(ع)، یک تا پایان اردیبهشت ماه بهره برداری می شود:
داودی، مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی را در قالب پروژه امام علی یک و امام علی دو عنوان کرد و افزود: پروژه‌های امام علی یک در قالب ۱۸ روستا تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل آبفا استان، ادامه داد: تا پایان نیمه اول ۱۴۰۵ به شرط تأمین اعتبار تنش آبی کل استان به پایان برسد. و فاز یک پروژه امام علی(ع)، ۱۸ روستا را زیر پوشش دارد که تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: با حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه و احداث ۲۱ باب مخزن، ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۵ باب ایستگاه پمپاژ؛ بیش از ۲ هزار نفر از اهالی این روستاها از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

داودی در ادامه گفت: ۱۸ روستا اصلا دسترسی به آب آشامیدنی سالم نداشتند، آب این روستا در گذشته به وسیله آبرسانی سیار یا چشمه تأمین می‌شد.

تشکر مردم روستای کریان از آبفا، سپاه و بسیج سازندگی استان:
خبرنگاران به همراه مسوولان به روستای کریان رفتند و نظرات مردم روستا را از جهاد آبرسانی جویا شدند اهالی روستا از خدمات آبفا استان، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، که خودجوش به یاری مردم در مناطق محروم خدمات رسانی در عرصه های مختلف داشتند تشکر و قدردانی کردند. اهالی می گفتند ۴۳ است از نعمت آب شرب و دسترس محروم بودند، امروز در منازل خود با باز کردن یک شیرآب از نعمت آب سالم برخوردارند.

مدیر عامل شرکت آبفا کرمانشاه، گفت:

تنش آبی کرمانشاه برای همیشه مرتفع می شود:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه فعال است که ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر را پوشش می‌دهد.

به گفته داودی: برای تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه به ساخت مدول دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب نیز نیاز داریم تا هر کدام بتوانند ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه را پوشش دهند، ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه با ظرفیت ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرده است.

داودی این پروژه را جزء مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه معرفی کرد و افزود: اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده که طبق هدفمندی صورت گرفته با پیمانکار پروژه «قرارگاه خاتم الانبیا سازه آن» تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید و بعد از آن با نصب تجهیزات، سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل آبفا استان، پیشرفت این پروژه را ۲۴٪ عنوان کرد و افزود: برای این مگاپروژه ۳۴۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، چهار هزارو ۶۰۰ تن آرماتور، ۳۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی با اعتبار هزار میلیارد تومان استفاده شده است.

براساس این گزارش: بازدید از عملیات اجرایی آبرسانی به شرق و جنوب شهر کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بوده، پایان بخش دومین اردو راویان پیشرفت امروز بود که مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه در این خصوص، گفت: در مناطق شرق و جنوب و جنوب‌غربی مشکلاتی داشتیم، دو خط غرب و شرق را طراحی کردیم.

به گفته داودی خط غرب به پایان رسیده، این خط بین مخزن چمن به جمهوری بود که وارد مدار بهره‌برداری شده است و اثرات این خط غربی برای مردم شهر کرمانشاه چندان ملموس نیست چون باید پروژه شرق هم به اتمام برسد.

داودی افزود: پروژه شرق و جنوب از سمت فرودگاه شروع می شود تا مخزن کوثر که در جنوب‌شرقی واقع است و طول این خط ۹ کیلومتر است که هفت کیلومتر از آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، این پروژه را برای آب کرمانشاه مهم و استراتژیکی دانست و تأکید کرد: تا دو ماه آینده این پروژه را وارد مدار بهره‌برداری می کنیم و تنش آبی کرمانشاه برای همیشه مرتفع کنیم.

داودی افزود: برای مناطق شمال کرمانشاه با چاه‌های حفاری شده و مخزن تلاش می شود مشکلات در این منطقه را هم مرتفع کنیم./رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.