پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20496
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ |
شهردار کرمانشاه:

بلاتکلیفی سبب اخلال در امور شهری و عمرانی کرمانشاه می‌شود 

شهردار کلانشهر کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، گفت:بودجه سال ۱۴۰۳ دی ماه سال گذشته به شورای شهر ارسال شده است.
بلاتکلیفی سبب اخلال در امور شهری و عمرانی کرمانشاه می‌شود 

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: شهردار کرمانشاه عصر امروز در نشست خبری با رسانه ها، که با حضور معاونین شهردار و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ برای تصویب طبق اصول و ضوابط قانونی و در موعد مقرر به شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دی ماه سال گذشته ارسال شده است.

نادر نوروزی، افزود: کلیات این بودجه در آخر سال گذشته و پس از دو ماه کاری به تصویب رسید ولی به بهانه اینکه در پنج بند دارای مشکل است جزییات آن تاکنون و با وجود برگزاری ۳۰ جلسه کاری کارشناسان، معاونان و شهرداران مناطق هشتگانه این شهر با اعضای این شورا، به تصویب کامل نرسیده است.

شهردار کرمانشاه عدم تصویب بودجه شهرداری را یک نوع تخلف قانونی دانست و افزود: این بلاتکلیفی اعتباری متاسفانه موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

نوروزی، اشاره ای هم به مطالبی که طی یک هفته اخیر علیه شهرداری در فضای مجازی منتشر شده کرد و افزود: طبق قانون چنانچه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود کذب بوده باشد قابل پیگیری در محاکم قضایی است.

به گفته شهردار کرمانشاه بودجه سال گذشته کرمانشاه چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که بعضیها به دلیل ناآگاهی اعلام کردند که تنها ۵۱ درصد از این بودجه در سال گذشته محقق شده در حالی که این رقم بیش از ۷۰ درصد تحقق پیدا کرده در دو بخش نقدی و غیرنقدی.

نوروزی بودجه سال جاری را رقم ۶۸۰۰ میلیارد تومان بسته شده عنوان کرد و افزود: برای همه هزینه های شهرداری، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت کامل دارند و حسابرسی از سوی شورای شهر هم تعیین شده است که بر گردش مالی و نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت کامل دارد.

شهردار کرمانشاه، بیان داشت: مدت پنج ماه است بودجه برای تصویب به شورای شهر ارسال شده و هنوز به تصویب نرسیده است، مشخص نبودن بودجه، مشکلات فراوانی را در حوزه قراردادهای پیمانکاری و اقداماتی که در حوزه های زیباسازی، خدمات و عمران شهری باید انجام شود ایجاد کرده است.

نوروزی در ادامه از مکاتبات انجام شده با استاندار کرمانشاه خبرداد و افزود: قرار است تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تکلیف بودجه شهرداری مشخص شود، انجام هر اقدامی برای کارهای زیربنایی و خدماتی مستلزم کد بودجه است و تا تکلیف آن مشخص نشود نمی توان کاری را پیش برد.

گفتنی است در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ های لازم داده شد و شهردار کرمانشاه، گفت: ما در هر جا و هر زمان پاسخگوی سوالات خبرنگاران هستیم./ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.