پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 20358
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ |
یادداشت:

حجاب آینه بی غبار خوبی‌ها است

موضوع عفاف و حجاب يکی از آن دسته موضوعاتی است که همواره در معرض توجه قرار داشته و جزو اثرگذارترين مسائل فرهنگی جامعه ما به شما می‌رود، تا جايی که خيلی‌ها حجاب را آيينه بی غبار خوبی‌ها می‌دانند.
حجاب آینه بی غبار خوبی‌ها است

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، موضوع حجاب و پوشیدگی در انسان خصوصا برای بانوان همواره وجود داشته و قدمت آن به هزاران سال قبل می‌رسد، با نگاهی به آثار تاریخی و عکس نگاشته‌ها در می‌یابیم تصاویری که از زنان در آثار باستانی نقش بسته همگی دارای پوشش بوده‌اند.

همین موضوع نشان می‌دهد توجه به عفاف و حجاب از زمان‌های قدیم امری مرسوم و حتی واجب بوده است و نجیب زادگان و زنان اصیل حجاب را به عنوان نمادی از برتری و فضیلت با خود همراه داشته‌اند.

در دنیای امروزی کارشناسان معتقدند انسان از طریق عفاف و حجاب و رعایت حریم می‌توانید خود را از خطرات مصون نگه داشته و گوهر ارزشمند حیا و پاکدامنی را در آغوش خود حفظ کند.

حقیقتا می‌توان حجاب را بهترین وسیله برای حضور زن در اجتماع دانست که در قالب آن بانوان می‌توانند از امنیت اجتماعی و تعالی روح برخوردار شوند.

ایجاد امنیت روحی و روانی، افزایش شان و شخصیت و تعالی رفتار و کرامت بانوان از دیگر فوایدی است که حجاب برای زنان به همراه دارد و آن ها را در زمره شهروندانی قانون‌مدار قرار می‌دهد.

تاثیر حجاب در حوزه خانواده نیز بسیار ملموس و محسوس است تا جایی که کارشناسان معتقدند حجاب می‌تواند کانون خانواده را استحکام بخشد و آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی را برای زنان محقق کند.

اکنون با نگاهی به آیات و روایات نیز در می‌یابیم موضوع عفاف و حجاب بارها از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) مورد تاکید و توجه قرار گرفته به گونه‌ای که ۲۴ آیه قرآن کریم به امر حجاب و عفاف پرداخته است.

آیه‌های ۲۰، ۲۲، ۲۶، ۲۷ و ۳۱ تا ۳۳ سوره اعراف، ۵۳ تا ۵۵ سوره احزاب، ۲۷ تا ۳۱ نور و … همه در خصوص لزوم عفاف و حجاب و پوشیدگی سخن گفته‌اند و انشان را به رعایت پوشش مناسب دعوت کرده‌اند.

ائمه اطهار(ع) مکررا نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره دارند، تا جایی که پیامبر مکرم اسلام(ص) زنان پوشیده را دعا کرده و می‌فرمایند: پروردگارا زنانی که خود را پوشیده نگه می‌دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان.

حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوان و زیبایی او است، یا امام صادق(ع) در این باره فرموده‌اند حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر است.

پیام نهایی پوشش، عفت و پاکدامنی در واقع خداترسی و ایجاد حریمی امن برای زنان محجبه است و مَردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابت را ستایش می‌کنند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : FatemehZahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.