پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20464
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ |
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه رتبه دوم حوادث کوهستان کشور را دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وارث برخی از اقدامات انجام نشده مدیران قبلی در استان هستیم، گفت: در زمینه حوادث کوهستان رتبه دوم کشور را داریم.
کرمانشاه رتبه دوم حوادث کوهستان کشور را دارد

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان،اظهار کرد: کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی مجموعه‌ای از حوادث را پیش روی خود دارد، سال‌های گذشته در این استان، زلزله، سیل، حریق، ریزگرد و حوادث کوهستان را تجربه کرده‌ایم و در حال حاضر در زمینه حوادث کوهستان رتبه دوم کشور را داریم‌.

برخی از اماکن، مراکز خدماتی و سازمان‌های دولتی دست نخورده و فاقد بازسازی به حال خود رها شدند

استاندار کرمانشاه به مسائل و مشکلاتی در زمینه مدیریت بحران‌های احتمالی اشاره کرد و افزود: وظیفه داریم اقدامات را به سرانجام برسانیم، که بی‌سرانجامی در زلزله سرپل‌ذهاب یکی از آن‌ها است و جشن بازسازی مناطق زلزله استان سبب شد پرونده این مناطق بسته شود و برخی از اماکن، مراکز خدماتی و سازمان‌های دولتی دست نخورده و فاقد بازسازی به حال خود رها شوند.

صحرایی گفت: انباشتی از مشکلات را پیش‌رو داریم، که در مواقع بحرانی می‌تواند دردسر‌ساز باشد، مشکلات موجود در حوزه آبشوران، رودخانه قره‌سو، بافت فرسوده شهر کرمانشاه، پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها، انتقال خط لوله پساب شهر کرمانشاه به واحدهای صنعتی شرق استان، کمبود تجهیزات امداد و نجات، تجهیزات اطفاء حریق و… از جمله دغدغه‌های موجود در استان است و برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی و برای ایجاد آرامش نسبی در استان و رفع مشکلات موجود نیازمند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، که در صورت تأمین مشکلات این حوزه‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: از تمام توان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان استفاده خواهیم کرد، اما با برآورد دقیق و کارشناسی شده این کار امکانپذیر است و فعلا بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده‌است.

گفتنی است؛ در گفتگوی مطبوعاتی رسانه‌های استان که در سالن شهید سلیمانی انجام شد، با این پرسش که آیا برای تعیین بودجه‌ای استان رقمی اعلام نشد، نظر نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، این بود که برآوردها دقیق نیست با وجود صحبت‌های مدیرکل بحران استان مبنی بر اینکه ریز، برآورد انجام گرفته و بر اساس نظرات کارشناسان تنظیم شده و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت، اما در این جلسه بودجه‌ای برای استان کرمانشاه تعیین نشد.

رئیس سازمان و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور از اقدامات و تلاش های استاندار کرمانشاه و مدیرکل مدیریت بحران در راستای تحقق برنامه های این سازمان تقدیر کردند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.