پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 7810
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ |
عضو کمیته فرهنگی شهرداری مشهد:

۷۰۰ پاکبان سبزپوش مشهدی نجف و کربلای معلی را غبارروبی می‌کنند

عضو کمیته فرهنگی و رسانه‌ای مشارکت های اجتماعی ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس از خدمت رسانی و غبارروبی اطراف حرم نجف و کربلای معلی با مشارکت 700 پاکبان سبزپوش مشهدی در اربعین خبر داد.

ناصر منتجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، از اعزام پاکبان های زائر اولی مشهد مقدس به کربلای معلی برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در این ایام خبر داد و گفت: بیش از ۷۰۰ پاکبان شهرداری کرمانشاه در قالب کاروان حسینی برای چندمین سال متوالی و از سال ۹۰ به عنوان ستاد اربعین شهرداری مشهد برای خدمت به کربلا معلی از کرمانشاه عازم شده است.
فیلم مصاحبه| ۷۰۰ پاکبان سبزپوش مشهدی نجف و کربلای معلی را غبارروبی می‌کنند
عضو کمیته فرهنگی و رسانه‌ای مشارکت های اجتماعی ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای شهر و شهرداری این استان برای اعزام پاکبان ها به نجف اشرف، تصریح کرد: امسال ۷۰۰ کاروان برای خدمت، نظافت و پاکسازی محوطه اطراف حرم امام حسین علیه‌السلام راهی دیار عشق و دلدادگی هستند.
مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه مشهد با اشاره به اینکه پاکبان ها در مشهد مقدس روزانه بیش از یک میلیون متر مربع را نظافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰ تن زباله را در سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند، همچنین ۱۰ دستگاه مکانیزه به ۲۵ دستگاه ارتقا است.
این مسؤول با یادآوری اینکه ستاد اربعین حسنی و زیارت شهرداری کرمانشاه شامل کمیته‌های پشتیبانی، حمل و نقل، فرهنگی و رسانه‌ای مشارکت های اجتماعی و… است، بیان کرد: امسال با توجه به عملکرد خوبی که پاکبان ها داشته‌اند به صورت داوطلبانه راهی نجف و کربلا می‌شوند تا در خدمت به زائران عتبات عالیات نیز مشارکت کنند.
گفتنی است، این کاروان حسینی از راه آهن کرمانشاه وارد استان شدند و پس از استقبال و پذیرایی گرم از سوی خادمان مستقر در موکب امام رضا علیه السلام آستان قدس رضوی استان راهی کربلای معلی شدند تا برای چندمین سال متوالی در خدمت به امام حسین علیه‌السلام و زوار اربعین پیشگام و در عرصه خدمت رسانی حاضر باشند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.