پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 6430
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ |
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

۶۹۴۶ کرمانشاهی معلولیت شنوایی دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۶ هزار و ۹۴۶ معلول شنوایی در استان خبر داد و گفت: حدود ۱۷ درصد از جامعه معلولان را شامل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی در مراسم جشن دومین سالگرد تاسیس مرکز خانواده و کودک کم شنوا “نغمه” که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سال های قبل مددجویان کم شنوا استان برای کاشت حلزون می‌بایست با صرف هزینه های زیاد و به مدت ۶ ماه به تهران جهت درمان مراجعه می کردند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امروزه به همت مرکز نغمه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و مجمع خیرین سلامت استان، برای مددجویان در کرمانشاه با کمترین هزینه نسبت به درمان و کاشت حلزون برای کودکان کم شنوا اقدام می شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش و خدمات مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه، اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت استان آمادگی خود را در راستای ارائه کمک و خدمات به مددجویان جهت کاشت حلزون اعلام کرده است، که ضمن تقدیر از آن ها تقاضا داریم همکاری خود را بیشتر کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد ۴۰ هزار نفر معلول هستند که ۶ هزار و ۹۴۶ نفر را معلول ناشنوا و کم شنوا تشکیل می دهند، همچنین حدود ۱۷ درصد از جامعه معلولان را شامل می شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه متوسط آمار شیوع معلولیت شنوایی در کشور از هر ۱۰ هزار نفر ۲۸ نفر است، اما در کرمانشاه این آمار ۳۸ نفر بوده و بهزیستی استان آمادگی کامل خود را به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات به عزیزان کم شنوا اعلام می دارد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.