پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 4515
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد

بی اعتمادی ایران به آمریکا و بی لیاقتی ترامپ برای پیام/ صلاح یک ملت اندیشه مقاومت است

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر بی اعتمادی ایران به آمریکا و بی لیاقتی ترامپ برای دریافت پیام از سوی مقام معظم رهبری، گفت: صلاح یک ملت اندیشه مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت و تشویق همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: جمعه گذشته اشاراتی راجب به مراقبه داشتم که ایمان معنوی ماه رمضان را تا ماه رمضان بعد حفظ کنیم.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مراقبه رکن رکین عرفان و اخلاق است، افزود: نمی تواند بنده ای در مسیر عرفان قرار بگیرد، اما از مراقبه به دور باشد، چرا که عمده معرفت در راه سلوک معنوی است و این مهم مربوط به باطن و دین انسان بوده که ریشه ای چند هزار ساله دارد، اما در طول تاریخ دچار تحولاتی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با طرح این پرسش که آیا مبدا توجهات ما نگاه به دنیا بوده و یا نگاهی معنوی و اخروی است و چه میلی در جهان داریم، متذکر شد: زنده یاد آیت الله بهاءالدینی که از علمای اهل عمل بودند، همواره احکام را تکرار می کردند به نحوی که مبنا درونی انسان دچار تحولات روحی و معنوی بشود.
وی با تاکید بر واجبات و مستحبات دینی، یادآور شد: بیش از ۱۰ ها نوع نماز و انواع دعاها وجود دارد که حتی مربوط به امداد در خط مقدم جبهه و جهاد است و خداوند برای کمک به بندگان خود این نوع عبادات را از طریق انبیاء به آن ها منتقل کرده است.
این مسوول با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم شهدا نزد خداوند رزق و روزی دارند، افزود: شهیدان این رزق را از اعمال خود در این جهان به دست آورده اند و هر چه در این دنیا کاشتند در آن دنیا برداشت می کنند.
علما با تاکید بر اینکه همه ما در محضر خداوند هستیم و عبادات باید در جان و روح ما اثر خود را بگذارد، عنوان کرد: حقیقت انسان ثابت و ماندگار است، لذا همه عبادات باید در انسان اثر بگذارد و این مهم زمینه ساز آمادگی برای قیامت می شود.
وی با اشاره به اینکه مراقبت انسان از اعمالش ضروری است، گفت: همه نیات ما را خداوند می داند و خوشا به حال آنان که مراقبت از اعمال خود را دارند و پروردگار ناظر بر اعمال خویش می دانند و از تظلم و خودخواهی های دنیوی پرهیز می کنند.
علما به روایت ائمه اطهار و نیز امام راحل در خصوص اهمیت عبادت خالص و معنوی، بیان کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع)می فرمایند که سزاوار است انسان اشراف بر اعمال خود را داشته باشد و از نیات قلوب، زبان و افکار خود مراقبت کنند، یعنی اینکه در کنترل اعمال خود تلاش کند و چون این اعضا با هم در ارتباط هستند و اعمال ما را رقم می زنند.
این مسوول بر تداوم اذکار معنوی از سوی انسان تاکید و تصریح کرد: انسان باید به باور ایمان دست پیدا کند تا بتواند به درج کمال و رشد معنوی برسد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه انسان باید همواره خویش را در محضر خداوند ببیند، ادامه داد: این مهم همچنین نیازمند توجهات و امداد از سوی پروردگار متعال است.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تقوا حائز اهمیت بسیار قرار دارد و نصایح حضرت امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر این است که تقوا انسان ها را محفوظ می کند، افزود: تقوا منفعت دنیوی و اخروی دارد.
وی به ۲۶ خرداد شهادت تعدادی از نیروهای موتلفان اسلامی(ترور حسنعلی منصور) یا همان فداییان اسلام اشاره و عنوان کرد: آنان حق بسیاری بر گردن اسلام و انقلاب دارند چراکه زمینه این نظام را فراهم کرد.
علما به خدمات جهادسازندگی و سالروز آن در ۲۷ خرداد اشاره و بیان کرد: میدان کار و فعالیت در جهاد سازندگی بسیار است و جای قدردانی از خدمات آنان را دارد، بنابراین با مدیریت جهادی می توان خدمات بهتری در جامعه ارائه کرد.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پانزدهم شوال سالروز رحلت عبدالعظیم حسنی(ع) است، گفت: ایشان به محضر امام هادی(ع) می رسیدند و افکار و مشورت های لازم را دریافت می کردند.
وی خطاب به رییس جمهور آمریکا و تذکر به سخنان سخیف آنان، گفت: با مراجعه نماینده ژاپن برای مصالحه رهبر معظم انقلاب حتی به پیام ترامپ گوش نمی دهند و این نشان دهنده مقاومت و اقتدار ایران اسلامی است و جالب تر اینکه نماینده ژاپنی هم پیام ترامپ را زمین گذاشته و بر روی آن با بی توجهی می نشیند.
این مسوول با بیان اینکه اندیشه مقاومت صلاح یک ملت است، افزود: امروزه سرمایه کشورهای اسلامی همچون یمن، لبنان و… مقاومت است.
علما تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه اعتمادی به آمریکا ندارد و نمونه آن برجام است که در رسانه ها انواع تحریم ها را امضا می کند و تعهدات آن را به دور می ریزد، از طرفی ۱+۵ را انکار می کند.
وی با تصریح اینکه آمریکا اعتراف داشت که سنگین ترین تحریم ها بر کشور ما را اعمال کرده و اکنون قصد مذاکره دارد، متذکر شد: مقام معظم رهبری اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا حتی لیاقت آن را ندارد که پیامش را شنید و یا جوابی به آن داد، چرا که او را شایسته نمی دانند.
علما با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ترامپ قصد براندازی کشور را ندارد، گفت: طبق منویات رهبر معظم ایران اسلامی، آمریکا توان برندازی را ندارند و صلاحیت این کار را نداشته و ندارد، و فتوای رهبری نیز این بوده که ما بمب هسته ای نمی خواهیم، همچنین آمریکا که انبارش مملو از کلاهک هسته ای است، این صلاحیت را ندارد که دم از صلح و امثال آن بزند.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها به منویات مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سیاست خارجه عزت حکمت و مصلحت را در نظر داریم و همه دنیا عزت معنوی ایران اسلام را مخابره کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: هرچند فشارهای اقتصادی بسیاری در جامعه وجود دارد که بخشی از آن منوط به عدم نظارت دولتمردان بوده، اما به این عزت می ارزد، اگر انقلاب حاصل همین یک کلمه باشد می ارزد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.