پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 20251
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ |
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه:

حضور اتباع خارجی غیرمجاز به امنیت و اقتصاد کرمانشاه خدشه وارد می‌کند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.
حضور اتباع خارجی غیرمجاز به امنیت و اقتصاد کرمانشاه خدشه وارد می‌کند

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، سلیمانی مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری کرمانشاه، امروز در همایشی که با حضور دهیاران و شوراهای بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه برگزارشد، به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز به کرمانشاه، تأکید کرد و افزود: اردیبهشت سال گذشته با شروع فعالیت های کشاورزی در استان موجی از اتباع خارجی بصورت غیر قانونی وارد کرمانشاه شدند و برخی کارفرمایان در حوزه های کشاورزی، صنعتی و خدماتی بخشی از این جمعیت مهاجر را که به صورت غیرقانونی وارد استان شده بودند، به‌کار‌گیری کردند.

کارفرمایان برای فرار از مالیات و حقوق کمتر اتباع خارجی را به کار می‌گیرند

سلیمانی با اشاره به اینکه تعدادی از کارفرمایان استان به منظور فرار از پرداخت مالیات، پرداخت حقوق کمتر و… اتباع غیر مجاز را به‌کار می‌گیرند، گفت: جوانان بسیاری در کرمانشاه جویای کار هستند و این اتباع غیر مجاز به کار غیرقانونی دعوت شده‌اند و این امر به امنیت و اقتصاد استان خدشه وارد می‌کند، طبق ابلاغیه و دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت ورود آن‌ها به کرمانشاه و نیز مطالبات مَردمی، طرح‌هایی را برای شناسایی، دستگیری و طرد آن‌ها آغاز کرده‌ایم.

مرحله دوم طرد اتباع غیرمجاز در دست اجرا است

به گفته سلیمانی، سال گذشته حدود ۱۵ مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان اجرایی شده و سال پیش رو تا امروز یک مرحله از این طرح اجرا شده و مرحله دوم نیز در حال اجرا است و اجرای این طرحها مستلزم همکاری و همراهی دهیاری‌ها و شوراها به عنوان نمایندگان دولت در روستاها است.

سلیمانی هدف از برگزاری این همایش را، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی لازم عنوان کرد و افزود: همه دهیاران و اعضای شوراها در روستاها موظف‌اند در صورت مشاهده به‌کار‌گیری اتباع غیرمجاز در مزارع، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و… موضوع را به بخشداری و اداره کل امور اتباع استان گزارش کنند.

گفتنی است: این نشست در محل تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، انتظامی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز توضیحات لازم را در این خصوص ارائه دادند.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.