پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 18945
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۵ |
فرماندار سرپل‌ذهاب:

بازگشایی مرز تیله کوه مطالبه عمومی سرپل‌ذهاب است

فرماندار سرپل‌ذهاب از بازگشایی مرز تیله کوه مطالبه عمومی مَردم این شهرستان خبر داد.
بازگشایی مرز تیله کوه مطالبه عمومی سرپل‌ذهاب است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، صدرالله بابلی در نشست شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اولویت‌های این منطقه برای توسعه و پیشرفت آن، گفت: بازگشایی مرز تیله کوه به مطالبه عمومی مَردم سرپل‌ذهاب تبدیل شده است.

سازمان جهاد کشاورزی، تمرکز بیشتری برای صنایع تبدیلی داشته باشد

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: سرپل‌ذهاب  ظرفیت‌های بسیارخوبی دارد، که در حوزه‌های متعدد قابل بررسی و پیگیری برای زیرساخت‌های رشد و توسعه این شهرستان است، این منطقه ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد، که به برکت جمهوری اسلامی اعتباراتی برای سامانه گرمسیری از صندوق توسعه ملی لحاظ شده و ما امروز شاهد رونقی بودیم، که امید است سازمان جهاد کشاورزی در این راستا تمرکز بیشتری بر صنایع تبدیلی داشته باشد.

به گفته این مسئول، سرپل‌ذهاب در سال جاری ۱۰۰ تن گندم و ۸۰ هزار تن چغندر قند برداشت داشته، با توجه به این ظرفیت برای تکمیل سامانه گرمسیری اتصال سایر زمین‌های باقی مانده به این طرح لازم است اقدام شود.

بابلی تاکید کرد: در ادامه روند سامانه گرمسیری، با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی برنامه مدون برای صنابع تبدیلی ترسیم و اجرایی شود.

امسال شاهد خیل عظیمی از زوار در ارتفاعات بازی دراز بودیم

فرماندار سرپل‌ذهاب به وجود یک هزار و ۱۳۲ اثر ملی ثبت شده در سرپل‌ذهاب  اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری بالا در این شهرستان علاوه بر آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری امسال شاهد خیل عظیمی در ارتفاعات بازی دراز بودیم.

اعتبارات کلی برای مناطق گردشگری کرمانشاه به کار گرفته شود

بابلی ادامه داد: یادمان‌های دفاع مقدس یکی از ظرفیت‌های سرپل ذهاب است، که سال گذشته صعود جمعیت ۳۵ هزار نفری داشته و در پی رونق این حرکت معنوی گردشگری انتظار می‌رود آثار تاریخی مذهبی توسط میراث گردشگری مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا اعتبارات کلی به کار گرفته شود.

این مسئول به مشکلات و معضلات مختلف سرپل‌ذهاب  اشاره کرد و گفت: بازسازی‌های مورد نیاز ناشی از زلزله، باوجود باقی ماندن تعداد از ساختمان‌های اداری اعتبارات ماده ۱۲ حذف شده، در حالی که اعتبارات زیادی برای بازسازی آن‌ها مورد نیاز است.

جذب تسهیلات مورد نیاز به چاره اندیشی مسئولان نیازمند است

بابلی بیان کرد: تسهیلاتی برای بازسازی از سوی دولت برای مَردم در نظر گرفته شده بود، « تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی» برای مَردم این منطقه پرداخت شده، اما با توجه به مطالبات مَردم برای دریافت هنوز مبلغی از آن پرداخت نشده است، در حالی که مَردم به تسهیلات نیازمند هستند و این امر به چاره اندیشی مسئولان نیازمند است.

یکی از مطالبات جدی مَردم اجرای طرح مسکن ملی است

وی خاطرنشان کرد: عدم اجرای پروژه نهضت ملی مسکن هنوز عملیاتی نشده است، باتوجه به اینکه زمین‌های درجه یک و درجه ۲ در این سرپل‌ذهاب وجود دارد یکی از مطالبات جدی مَردم آغاز عملیات و تسریع در اجرای طرح نهضت مسکن ملی از ملزومات این مناطق می‌باشد.

به گفته فرماندار سرپل‌ذهاب: در حال حاضر هفت هزار و ۸۰۰ نفر در طرح «نهضت ملی مسکن» ثبت نام کرده‌اند، که از این تعداد یک هزار نفر تأیید نهایی شدند و در انجام امورات این حوزه چشم انتظار اقدام دولت هستند.

خواهان بازگشایی مرز تیله کوه هستیم

بابلی یادآور شد: در خصوص بازگشایی مرز تیله کوه جلسات متعددی به عنوان درخواست جدی مَردم این منطقه مطرح شده‌است، که با توجه به منابع رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار خواهان بازگشایی هر چه زودتر این مرز هستیم.

فرماندار سرپل ذهاب از تعویض و تعمیر برخی از مسیرهای جاده‌ای با تأمین اعتبار از ماده ۱۳ و رفع مشکل چند مورد از مجتمع‌های گاوداری اشاره کرد و توجه ویژه به پروژه‌های آبرسانی را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است، نشست شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی استانداری، فرماندار و امام جمعه سرپل‌ذهاب، نماینده مَردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی، جمع کثیری از مدیران استان و سرپل‌ذهاب عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد و در این جلسه نیازها و مشکلات آنان بررسی و مصوبات گره‌گشایی برای رفع آن‌ها به تصویب رسید.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.