پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18496
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۵ |
مدیرعامل گاوداری صنعتی کنگاور:

توسعه گاوداری کنگاور ۱۰۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل گاوداری صنعتی کنگاور گفت: طرح توسعه گاوداری ۲۹۰۰ رأسی کنگاور نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.
توسعه گاوداری کنگاور ۱۰۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، حسن طاهر آبادی در سیزدهمین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه در بازید از این گاو‌داری صنعتی این منطقه، اظهار داشت: اجرای طرح توسعه این مجموعه صنعتی ۲۹۰۰ رأسی نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل گاوداری صنعتی کنگاور گفت: در این مجموعه که در حال حاضر دارای ۲۹۰۰ راس دام سنگین می‌باشد، ۶۰ نفر مشغول به کار هستند.

۱۴۰ نفر در گاوداری صنعتی کنگاوربه اشتغال خواهند رسید

وی افزود: این مجموعه در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت تولید روزانه ۲۶ تن شیر آغاز به کار کرده و با  اجرای طرح توسعه این مجموعه ظرفیت تولید آن به ۲۵ هزار تن در سال با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر خواهد رسید.

طاهر‌آبادی هدف از اجرای طرح توسعه‌ای این مجموعه را افزایش تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح می‌توان گفت، در راستای تولید شیرخشک، بسته‌بندی علوفه، خوراک دام و فرآوری کود برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیرعامل گاو‌داری صنعتی “حسن طاهرآبادی” در کنگاور، اجرای طرح توسعه‌ای این مجموعه نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مجوز کارخانه تولید شیرخشک کارخانه کنگاور تا ماه آینده صادر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: کارخانه خوراک دام این مجموعه با ظرفیت تولید ۱۵‌هزار تن در سال و اشتغالزایی ۱۵ نفر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مجوز کارخانه تولید شیرخشک نیز تا ماه آینده صادر خواهد شد.

یکی از مشکلات کنگاور، نبود کارخانه فراوری شیراست

محمدطیب صحرایی نیز در ادامه بازدید از این کارخانه، با اشاره به نبود کارخانه فرآوری شیر در این کنگاور، نبود کارخانه فناوری شیر را یکی از مشکلات موجود دانست و افزود: در صورت ایجاد کارخانه‌های فرآوری شیر در این شهرستان زنجیره ارزش تکمیل و با ایجاد اشتغال پایدار برای مَردم مزایای تأمین غذای سالم را به دنبال دارد.

یکی از مزیت های کرمانشاه داشتن فرصت‌های کشاورزی و دامپروری است

استاندار کرمانشاه، یکی از مزیت‌های استان کرمانشاه را داشتن فرصت‌های کشاورزی و دامپروی مطلوب دانست و افزود: کنگاور دارای قابلیت‌های بالایی در زمینه نگهداری و پرورش دام سنگین و سبک را دارد.

مقام ارشد استان بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار‌‌‌ و ۵۰۰ راس دام سنگین در این شهرستان روزانه ۸۰‌تن شیر خام تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.