پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18491
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ |
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه کرمانشاه:

حق بیمه شامل همه می‌شود/ ضربه تورم به وضعیت بیمه در جامعه

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه تورم رامهمترین ضربه، به صنعت بیمه دانست و گفت: تورم سبب شده سرمایه‌گذاری افراد برای بیمه زندگی پایین باشد.
حق بیمه شامل همه می‌شود/ ضربه تورم به وضعیت بیمه در جامعه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: سعید حاصلی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه، ضریب نفوذ بیمه نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه است و در کشور ۳۸ شرکت بیمه‌ای فعالیت دارند، گفت: از این تعداد یک شرکت بیمه دولتی و ۲۰ شرکت غیر دولتی در استان کرمانشاه فعال می‌باشد.

بزرگترین چالش بیمه، فرهنگ‌سازی بین مَردم است

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش بیمه بحث فرهنگ‌سازی آن بین عموم مَردم است، استفاده از بیمه و فرهنگ بیمه‌ای در کشور خصوصاً در استان کرمانشاه از درصد بالایی برخوردار نیست.

این مسئول ضریب نفوذ بیمه استان را ۱.۶۱ درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸۲ درصد بوده، همچنین یکی از هدف تشکیل شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه، افزایش ضریب بیمه است.

وی ضریب نفوذ بیمه را نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه دانست و گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان‌ها است، و حق بیمه سرانه عنوان دیگر شاخص مهم شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه در سنوات گذشته ۱۳ آذر ماه در تقویم روز بیمه قید شده، تصمیم گرفته شده از امسال به عنوان هفته بیمه از هفتم لغایت سیزدهم آذر در تقویم ثبت شود.

به گفته صالحی، هرکسی به هر میزانی که حق بیمه سرانه‌اش بالا باشد نشان دهنده آن بوده، که پول بیشتری برای بیمه هزینه شده است و آیدی بیشتری برایش دارد.

تورم ضربه به وضعیت بیمه وارد کرده است

حاصلی تورم رامهمترین ضربه، به صنعت بیمه عنوان و افزود: تورم سبب شده سرمایه‌گذاری افراد برای بیمه زندگی پایین باشد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه، حق بیمه تولیدی در کشور را ۱۷۶ هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: حق بیمه تولیدی استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. حق بیمه در اصل شامل همه رسته‌ها می‌شود.

بیشترین خسارت بیمه در بخش درمان و شخص ثالث می‌باشد

وی در بخش دیگری از سخنان به بیمه اختیاری اشاره و بیان کرد: مشکلات موجود در زمینه پرداخت بیمه غیراجباری در بین مَردم هست و بیشترین خسارت بیمه در بحث درمان و شخص ثالت محاسبه شده است.

گفتنی است: در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ های لازم نیز داده شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.