پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18501
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۱ |
در سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به کنگاور مطرح شد

بررسی ۴۶ مصوب و بازدید از طرح‌های اجرایی/ یک بخش به کنگاور افزود می‌شود

استاندار کرمانشاه در مقصد سیزدهمین سفر شهرستانی خود را به کنگاور در شورای اداری این شهرستان از اجرای ۴۶ طرح مصوب شده خبر داد.
بررسی ۴۶ مصوب و بازدید از طرح‌های اجرایی/ یک بخش به کنگاور افزود می‌شود

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، در سیزدهمین سفر شهرستانی خود با تعدادی از معاونان استانداری به کنگاور درجلسه شورای اداری این شهرستان از اجرای ۴۶ طرح مصوب شده خبر داد.

استاندار کرمانشاه گفت: اصلاح پنج کیلومتر شبکه آبرسانی شهر کنگاور تا آخر سال‌جاری، تامین آب شرب پنج روستا تا اوایل سال ۱۴۰۳، پیگیری حفر چاه و خط انتقال به منظور تأمین آب شرب شهر کنگاور تا نیمه دوم سال آینده، رفع مشکل تأمین آب شرب شهر گودین از طریق حفر چاه و ایجاد مخزن و اصلاح شبکه تا سال ۱۴۰۳ و توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان از طرح‌های در دست اجرا است.

این مسئول بهسازی و اجرای ۱۳ کیلومتر آسفالت محور کنگاور به اسدآباد تا قبل از آغاز سفرهای اربعین، بهسازی و اجرای هشت کیلومتر آسفالت محور کنگاور به تویسرکان، بهسازی و اجرای ۱۴ کیلومتر آسفالت محور کنگاور به سنقر، اجرای طرح هادی ۱۳ روستا تا آخرسال آینده و اتمام اجرای طرح هادی دو روستا تا دیماه سال‌جاری، راه اندازی مرکز جامع سلامت یکی از روستاهای این شهرستان تا سال ۱۴۰۳، راه‌اندازی کلینیک درمانی کنگاور تا دهه مبارک فجر سال جاری را از دیگر مصوبات این منطقه دانست.

وی از واگذاری یک دستگاه سونوگرافی به شبکه بهداشت و درمان شهر کنگاور در آذر‌ماه امسال خبر داد و گفت: اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه داخل شهری و ۱۷ کیلومتر شبکه روستای برق کنگاور تا پایان سال‌ و راه‌اندازی موزه میراث فرهنگی کنگاور تا آخر سال‌جاری از دیگر مصوبات است، همچین ساماندهی و رفع مشکلات روشنایی سرویس‌های بهداشتی معبد آناهیتا به صورت مستمر، واگذاری حمام‌های تاریخی به بخش خصوصی، آبگیری سد آناهیتا تا نیمه اول دیماه امسال و پیگیری و برخورد قانونی و مسدودسازی چاه‌های آب غیر‌مجاز کنگاور در دستور کار قرار دارد.

صحرایی اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان به منظور رفع مشکلات گرمایشی مدارس کنگاور تا آخر آذرماه، تکمیل و تحویل ۶ مدرسه روستایی تا خردادماه سال آینده، پیگیری و راه‌اندازی سینمای این شهر در سال جاری و نیز تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع یادگار امام(ره) تا آخر امسال را از طرح‌های مصوب این شهرستان عنوان کرد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از مجتمع «صبانت» و بهبود یافتگان معتادان متهاجر در کنگاور، اظهار داشت: سرحلقه و زنجیره خانمان‌سوز اعتیاد و پیامدهایی که این معضل به دنبال دارد، جامعه امن و سالم را به جامعه ناامن و نگران کننده تبدیل خواهد کرد.

معضل اعتیاد در کمین هر خانواده ایرانی است

صحرایی افزود: مجموعه ۲۰ هکتاری مجتمع صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد با هم‌فکری و هم‌افزایی در اختیار افراد آسیب‌دیده از اعتیاد در کنگاور قرار خواهد گرفت، برخی افراد درگیر اعتیاد از خانواده‌های تحصیل‌کرده و‌ متمدن هستند، که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، پس اینکه بعضی افرادی می‌گویند نباید معتادین در کنگاور نگهداری شوند، مطلع باشند، ممکن است این مشکلات خدایی نکرده برای آنها نیز رخ دهد.

وی در خصوص شبهاتی در مورد پرداخت هزینه‌ اشتغالزایی معتادین از محل کارخانه‌های استان را صحیح ندانست و افزود: هزینه این افراد از منابع و بودجه استانی هزینه نمی‌شود، قسمتی از هزینه اشتغالزایی این افراد از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و قسمت دیگری نیز از بودجه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر تأمین می‌شود.

اضافه شدن یک بخش به کنگاور در صورت مصوب، اجرایی می‌شود

مقام ارشد استان کرمانشاه تأکید کرد: پس از جمع‌آوری معتادین استان این افراد غربالگری و سم زدایی می‌شوند و در مرحله دوم‌ به مهارت‌ افزایی، آموزش روحی، جسمی و فکری آنها پرداخته می‌شود و در مرحله سوم این افراد با تداوم مراقبت تا بازگشت به جامعه سالم تحت حمایت قرار می‌گیرند.

صحرایی به دغدغه مسئولان و مَردم در خصوص اضافه شدن یک بخش به کنگاور،گفت: این موضوع در جلسه در وزارت کشور مطرح شده و مراحل آن طی شده است و فعلا در صف نوبت هیأت دولت می‌باشد، که در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.

استاندار کرمانشاه نوید موضوع پیگیری استانی و ملی آبگیری سد آناهیتا، در کنگاور را در دیماه سال جاری عنوان و تصریح کرد: اقداماتی نیز برای رفع تنش آبی کنگاور انجام شده است و به زودی به نتیجه آن اعلام می‌شود و در هفته آینده اخبار خوب دیگری در این حوزه به اطلاع عموم مَردم استان و شهرستان کنگاور خواهد رسید.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.