پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 18190
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ |
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:

مقدار و مکان صدور کالاهای تولیدی کرمانشاه مشخص شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مقدار و مکان صدور کالاهای تولیدی استان کرمانشاه باید مشخص شود.
مقدار و مکان صدور کالاهای تولیدی کرمانشاه مشخص شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عبدالوحید محمدی عصر امروز در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سال جاری، که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمانشاه، با حضور مسئولان استانی ذی ربط در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری کرمانشاه برگزار شد، از لزوم مقدار و مکان صدور کالاهای تولیدی استان خبر داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جمع بندی سخنان مسئولان حاضر در جلسه، اظهار داشت: همه مرزهای استان فعال هستند، کاستی‌ها و پیشنهاد های لازم جهت کیفیت بهتر واردات و صادرات در مرزها پیگیری شود و در جلسه بعدی، که هفته آینده برگزار می‌شود ارائه شود تا کمک‌های لازم انجام گیرد.

محمدی افزود: برای کالاهای تولیدی در برنامه ریزی آینده تسهیلات داریم، لازم است کالاهای تولیدی استان خودمان مشخص شود، و انتهای سال مشخص شود چه کالاهایی از استان صادر شده و به کدام کشور است.

وی ادامه داد: کالاهای مورد نیاز کشور های هم مرز که در استان تولید نمی‌شود و فقط عبوراز مرز ما را دارد، مشخص شود تا روی آن کالاها کار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۴۰٪ صادرات از استان کرمانشاه می‌باشد، افزود: اولویت صادرات مشخص شود، پیگیر عبور خودروها باشیم و عبور خودروها مشخص شود و در جلسه بعدی موارد گفته شده ارائه شود.

این مسئول تأکید کرد: کارگروه حوزه صادرات از وظیفه ما است، دغدغه شما دغدغه ما است، تمامی کالاها از مرز سومار صادر می‌شود و زیر ساختها کار جمعی را می‌طلبند، ما هم درکنار شما در بهتر شدن زیر ساختها کمک می‌کنیم.

آخرین وضعیت مرزها به کشور اعلام شود/ کرمانشاه چهارمین استان صادرکننده کشور

محسن دارابی نیز در این جلسه اظهار داشت: وزارت صمت درخواست کرده برخی از نقاط مرزی زمینی، ریلی و هوایی آخرین وضعیت آن به کشور اعلام شود.

رئیس اداره کل صمت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرجع ارائه مستندات گمرک است، افزود: مستندات مربوط به مبادلات تجاری نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام و کرمانشاه صورتجلسه و به کشور اعلام شود و صورت جلسه الزامی است که امضای استاندار را داشته باشد.

وی این استان را چهارمین استان صادر کننده کشور عنوان کرد و گفت: دغدغه ما یک مسیر راحت برای تجارت است و استان زیرساخت مناسبی دارد و محور مناسب برای تردد دارد و کاملا بستر مناسبی برای کامیون‌ها برای صادرات است، تقاضا داریم مدیرکل گمرکات پیشنهاد های لازم را ارائه دهد، تا در دور دوم سفر ریاست جمهوربه استان امکان ارتقاء گمرک سومار و تقویت گمرکات استان طی نامه ای ارائه شود.

مرز پرویزخانه یک گمرک ترانزیتی است

علی اصغر عباس‌زاده در ادامه این جلسه، اظهار داشت: گمرک خسروی و سومار روز به روز در حال رشد است و ما انتظار داریم گمرک خسروی اداره کل بشود و سومار هم به اداره تبدیل شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان به اینکه مرز پرویز خان یک گمرک ترانزیتی است، اما کار گروه ترانزیت در استان شکل نگرفته است و امکانات آنجا هنوز جوابگو نیست،گفت: فعالیت رانندگان از ساعت سه صبح آغاز می‌شود و فقط برای نماز و نهار استراحت دارند.

این مسئول در ادامه سخنانش از فعالیت ۲۱۷ دستگاه طی هفت ماه گذشته سال جاری در مرز پرویز خان خبرداد و افزود: مرز پرویزخان حساس است، در وقایع احتمالی امکانات کمک‌رسانی به موقع نبوده، در این خصوص انتظار کمک از مسئولان را داریم.

زهرا بابایی نیز در این جلسه، با تشریح گزارش مبادلات تجاری هفت ماهه استان، افزود: طی هفت ماه گذشته ۲۱۷ هزار کالای صادراتی داشته ایم، که ۳۴٪ از گمرکات سومار صادر شده و ۶۴٪ از سایر گمرکات بوده است.

مسئول آمار حوزه نظارت اداره کل گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویز خان را در استان در صدر گمرکات عنوان کرد و بعد گمرک خسروی، گمرک سومار، گمرک شیخ صله و شوشمی را به ترتیب به شمار آورد.

بابایی ادامه داد: سهم پرویز خان در گمرکات عمده است، اما گمرک سومار ماه گذشته در خصوص صادرات رکورد شکسته است.

فریبرز کرمی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه نیز در این جلسه، اظهار داشت: از لحاظ زیرساخت‌ها در مرزها مشکلی نداریم، حوزه حمل و نقل عمومی هم در مرزها مشکلی ندارد.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.