پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 6584
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ |
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد:

۱۱۰ نقطه بحرانی حریق در کرمانشاه شناسایی شد/ به‌کارگیری ۲۴۰ دیده‌بان

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه از شناسایی 110 نقطه بحرانی حریق در استان خبر داد و گفت: ۲۴۰ دیده‌بان در ۱۴ شهرستان ها به‌کارگیری شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، علی کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: بیش از سه هزار قلم تجهیزات منابع طبیعی بین ۱۴ شهرستان توزیع شده است.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از تجهیزات به کمک خیرین تهیه شده است، ادامه داد: هفت دستگاه دمنده توسط خیرین در پاوه، ۲۵ دستگاه دمنده توسط خیرین در گیلانغرب و ۱۵ دستگاه دمنده توسط خیرین در جوانرود برای کمک به اطفای حریق اهدا شد.
وی از برگزاری ۱۴ همایش در ۱۴ شهرستان با سازمان ها و گروه های مردم نهاد خبر داد و گفت: نشست با ائمه جمعه و نشسته با دادستان پیرامون مجازات جایگزین حبس برای استفاده از محکومیت زمینه قانون شکنان منابع طبیعی برگزار شد.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۴۰ دیده بان در ۱۴ شهرستان به کارگیری شدند، همچنین ۱۰ نیروی واکنش سریع را در مرکز استان استخدام کردیم تا در تسهیل خدمت گذاری حرکت روبه جلویی داشته باشیم.
کرمی با اشاره به اینکه دستگاه خودروی فتون نیز به این منظور تهیه شد و در راستای مباحث آموزشی و ترویجی نیز  ۵ هزار پرشور در مراکز تفریحی و تفرجی توزیع شده است، تصریح کرد: برای ۱۰۰ نفر بیمه نامه بی نام برای آسیب دیدگان احتمالی در اطفاء حریق صادر شده است.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستورات لازم استانداری برای فرمانداران بخشداران و دهیاران احکام مدیریت بحران صادر شده است.
این مسوول با بیان اینکه در ۱۴ شهرستان کرمانشاه ۱۵ پایگاه اطفای حریق راه اندازی شده است، افزود: ۱۱۰ منطقه بحرانی در استان را شناسایی کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد عامل آتش سوزی ها از به دلیل عامل انسانی بوده و از سوی گردشگران رخ می دهد، متذکر شد: در واقع ۲ درصد آتش سوزی ها در اثر عوامل غیر انسانی، ۴ درصد آن از پادگان های نظامی و تاسیسات جانبی منابع طبیعی، ۱۴ درصد در اثر اختلافات قومی و قبیله ای و ۱۵ درصد در اثر سرایت از مزارع کشاورزی است.
این مسوول با اشاره به اینکه ۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مربوط به تخلفات منابع طبیعی توقیف شده است و ۵۸۹ گزارش مردمی نیز در این حوزه دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: ۲۰۳ پرونده تخریب و تخلف عرصه منابع طبیعی تشکیل شده است.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه بیشترین آتش سوزی ها را از سوی به شهرستان های کرمانشاه، پاوه، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب دانست و گفت: تاکنوتن ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سطح ۱۴۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان طی ۵ ماهه سال جاری رخ داده است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.