پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 20316
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۵۸ |
فرماندار کرمانشاه:

حفظ پوشش اراضی جنگلی کرمانشاه وظیفه عمومی است

فرماندار کرمانشاه از اهمیت حفظ و توسعه پوشش اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت: پیشگیری از آسیب به این سرمایه وظیفه عمومی ما است.
حفظ پوشش اراضی جنگلی کرمانشاه وظیفه عمومی است

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان، که با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و توسعه پوشش جنگل و مراتع شهرستان برای ما حائز اهمیت است و باید از آسیب به این سرمایه ملی پیشگیری کنیم.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در احیای جنگل‌ها وظیفه یکایک دستگاه‌های مربوطه است، گفت: بازدید میدانی از اراضی جنگلی و مراتع شهرستان، ارائه گزارش اجرای طرح آمایش ملی و وضعیت عرصه منابع طبیعی، اطلاع از ظرفیت پوشش جنگلی منطقه و… از دغدغه‌های جدی است و از بخشداران مناطق می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برخی ادارات در احیای این اراضی جنگلی سرمایه‌گذاری کردند، تا در روند چرخه حیات جنگل‌ها و مراتع راهکار مناسبی اتخاذ شود، افزود: نسل آینده نیز در این نعمت عظیم الهی سهیم است و باید این امانت را حراست کنیم.

آمویی به وقایع طبیعی و یا غیرمترقبه همچون رانش زمین، فرسایش خاک، آتش سوزی جنگل‌ها اشاره و بیان کرد: برنامه‌های عملیاتی حفاظت‌ از پوشش جنگلی در دستور کار منابع طبیعی، بخشداریها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باشد و باتوجه به لزوم توسعه فضای سبز این مهم در سراسر کشور مدنظر است.

این مسئول به فرهنگ‌سازی حفظ پوشش سبز و کمربند حفاظتی اراضی جنگلی، تاکید کرد و گفت: در هر نقطه‌ای اگر هم ضعف فرهنگی و اجتماعی باشد، اما در سخت‌ترین حالت باید به وظایف اصلی خود عمل کنیم و تاثیرگذار باشیم، همچنین در حوزه ایجابی برنامه راهبردی ارائه کنیم و این زمینه نیز مطالبه جدی را خواهد طلبید.

آمویی به اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در آموزش حفاظت از منابع طبیعی به شهروندان اشاره و تصریح کرد: گردشگران باید آموزش ببینند که به طبیعت آسیب وارد نکنند و از طرح‌های تشویقی موثر در این زمینه استقبال می‌کنیم، همچنین آموزش محیط‌بانان، همیاران منابع طبیعی و علاقمندان به محیط زیست حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : FatemehZahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.