پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 20299
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه, یادداشت, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵ |
یادداشت:

موضوع عفاف و حجاب و لزوم عمل به تکالیف از سوی دستگاه های حاکمیتی

مسئله عفاف و حجاب و لزوم عمل به تکالیف از سوی دستگاه‌های حاکمیتی است
موضوع عفاف و حجاب و لزوم عمل به تکالیف از سوی دستگاه های حاکمیتی

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، مسئله حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهم فرهنگی است که در سال‌های اخیر بارها روی آن بحث شده است، موضوعی که می‌طلبد همه دستگاه‌های مسئول، مسئولانه پای کار آمده و هر کدام به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

با نگاهی به قانون عفاف و حجاب در جامعه درمی‌یابید که برای اجرای آن ۳۱ دستگاه به صورت مستقیم مسئولیت دارند که بی‌شک اگر هر کدام آن ها به وظایفی که برایشان تعیین شده عمل کنند شرایط بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود.

یکی از دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب که قانون برای آن تکالیفی تعیین کرده است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تکالیفی که اگر از سوی این وزارتخانه اجرایی شود تاثیر فراوانی در بالاتر رفتن فرهنگ حجاب در جامعه و خصوصا محیط های کسب و کار خواهد داشت.

ایجاد فضای مناسب برای کارکنان و برداشتن زمینه‌های اختلاط زن و مَرد در محیط‌های کاری توسط کارفرمایان یکی از مواردی است، که می‌تواند به تقویت فرهنگ عفاف و حجاب کمک شایانی کند.

ارائه آموزش‌های لازم در خصوص رعایت ضوابط اخلاقی و ظاهری مانند پوشش و نوع لباس پوشیدن و همچنین نظارت بر رعایت حریم و عفاف و حجاب چه در زمان کار کردن و استراحت و چه در زمان برگزاری دوره‌های آموزشی نکته دیگری است، که انتظار می‌رود متولیان کسب و کار نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

یکی دیگر از اقداماتی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود در خصوص عفاف و حجاب به صورت بخشنامه به حوزه‌های زیرمجموعه خود ابلاغ کند موظف کردن کارفرمایان به انجام تبلیغات در این حوزه و تهیه انواع بروشور، اطلاعیه و … در محیط کارهای و در اهمیت بحث عفاف و حجاب به منظور رعایت موازین اخلاقی و جلوگیری از بی‌حجابی است.

تعامل با وزارتخانه‌های امور خارجه، کنسولگری های ایرانی خارج از کشور و امور اتباع بیگانه در خصوص توجیه روادید ورود به کشور با حق کار نسبت به رعایت مقررات پوشش اسلامی در محیط کار نیز از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به انجام آن اقدامات لازم و قانونی را انجام دهد.

امید می‌رود هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم دیگر دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب با عمل به وظایف خود در این حوزه مهم و اثرگذار، زمینه‌های تعالی و شکوفایی معنوی جامعه را فراهم کنند.

فعال رسانه و کارشناس علوم ارتباطات

انتهای خبر/ت

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.