پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 20185
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۲۵ |
فرماندار کرمانشاه خبر داد

بازدید بیش از ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از بازدید بیش از ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در ایام نوروز امسال خبر داد.
بازدید بیش از ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهرروشن محمدرضا آمویی ضمن تبریک عید نوروز و تاکید بر لزوم تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مَردم” با اشاره به آمار بازدید مسافران نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفندماه سال۱۴۰۲ لغایت ۴فروردین نوروز۱۴۰۳ بازدید و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی انجام گرفته است.

فرماندار کرمانشاه اقامتگاه‌های رسمی را شامل: هتل‌ها، مهمان پذیرها، خانه‌ مسافر(دارای مجوز رسمی) دانست و بیان کرد: تعداد گردشگران و اقامت کنندگان در اقامتگاه‌های رسمی شهر کرمانشاه بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۹۶ نفر بوده است.

وی میزان اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی کرمانشاه را ۱۱ هزار و ۹۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: اقامتگاه‌های غیررسمی شامل اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش به ویژه نواحی سه گانه، مهمانسرای ادارات‌، مساجد، حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و… است، که در این بازه زمانی پذیرای مسافران نوروزی قرار گرفت.

این مقام مسئول آمار کل اقامت مسافران نوروزی را ۲۴ هزار و ۸۷۳ نفر عنوان و تصریح کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی سطح شهر کرمانشاه طی این مدت بیش از ۱۵۰ اماکن بوده است.

آمویی یادآور شد: اکیپ‌های نظارت بر اقامتگاه‌های گردشگری متشکل از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده فرمانداری، اداره مرکزبهداشت، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت از مراکز خدماتی بازدید دارند.

وی تعداد بازدید کل مسافران از تاریخ فوق را، بالغ بر ۲۳۳ هزار و ۴۶۵ نفر بیان کرد و افزود: اگر این آمار را تفکیک کنیم تا چهارم فروردین نوروز امسال ۹۲ هزار و ۷۵۹ نفر از اماکن تاریخی بازدید کردند.

آمویی تعداد بازدید از امکان تفریحی و توریستی شهر کرمانشاه را چهار هزار و ۸۷۰ نفر دانست و اظهار داشت: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۰۴ نفر گردشگر نیز از جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهرستان بازدید داشتند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به آمار بازدید مسافران و گردشگران از موزه‌های سطح شهر به تعداد ۶ هزار و ۹۶ نفر در این ایام بهاری، عنوان کرد: میزان اقامت گردشگران در هتل‌ها بالغ بر ۵ هزار و ۳۹۳ نفر، اقامتگاه‌های سنتی ۳۳۵ نفر، مجتمع‌های گردشگری ۲۰۳ نفر، مهمان پذیرها ۲ هزار و ۸۴۹ نفر، هتل آپارتمان‌ها ۶۸۸ نفر، اقامتگاه‌های بومی گردی ۲۴۹ نفر، هتل بوتیک سنتی۴۷۲ نفر بوده است.

انتهای پیام/ت

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال ایتا شهرروشن بخوانید. (کلیک کنید)

نویسنده : FatemehZahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.