پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 3234
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ |
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه مطرح کرد

لزوم استفاده مناسب از ظرفیت طرح گرمسیری در کرمانشاه

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت طرح گرمسیری در استان، گفت: کرمانشاه از استان های پیشرو در زمینه رشد شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح سرمایه گذاری ایجاد بزرگترین نخلستان منطقه، به ریاست هدایت حاتمی و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و سرمایه گذاران این طرح برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این جلسه گفت: اهتمام جدی تیم مدیریتی استان با راهبری استاندار محترم در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاری، منجر به حضور سرمایه گذاران در زمینه های مختلفی در استان شده است و این می تواند در رشد اشتغال و کاهش بیکاری در استان بسیار موثر باشد.
وی افزود: با کمک سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذارانی از کشور روسیه قرار است طرح بزرگترین نخلستان غرب کشور با ظرفیت اشتغالزایی بسیار خوبی در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب ایجاد شود،
حاتمی اظهار داشت: طرح گرمسیری می تواند در توسعه کشاورزی و باغداری استان نقش اساسی داشته باشد و ما باید بتوانیم از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم و به همین‌منظور ده هزار هکتار از اراضی آن منطقه به اجرای طرح های توسعه ای اختصاص داده شده که بخشی از آن برای توسعه فعالیت عشایر اختصاص داده می شود که هم بتوانیم در اسکان دائم عشایر کمک کنیم و هم آن ها بتوانند در توسعه امور خود مشارکت کنند.
‍ توسعه باغات از اولویت های استان کرمانشاه
جلسه بررسی برنامه توسعه باغات انگور استان نیز به ریاست هدایت حاتمی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع و همچنین شرکت های سرمایه گذار در خصوص تولید کشمش برگزار و درباره جزئیات برنامه ارائه شده بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این جلسه گفت: استان کرمانشاه با متوسط برداشت ده تن در هکتار از متوسط کشوری که ۱۲ تن در هکتار است عقب تر است‌که باید با توسعه باغات هم به متوسط کشوری برویم و هم به یکی از قطب های مهم تولید انگور در کشور تبدیل شویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: یکی از برنامه های ما توسعه باغات انگور و حرکت بسوی تولید کشمش مرغوب به جهت ایجاد زنجیره ارزش است که می‌تواند در ایجاد صنایع تبدیلی و استفاده بهینه از ظرفیتهای باغداری به منظور افزایش درآمد و اشتغال موثر باشد.
وی توسعه باغات انگور را یکی از برنامه های اولویت دار استان دانست و گفت: هم اکنون نزدیک به ده هزار هکتار اراضی زیر کشت انگور داریم که با مطالعات صورت گرفته قرار بر این است که از اراضی مجاور سامانه گرمسیری و نیز اراضی منابع طبیعی شهرستان های استان، زمینه توسعه باغات انگور را فراهم کنیم و از هر طرح توجیه دار در این خصوص نیز حمایت می کنیم.
حاتمی افزود: از معدود استان هایی هستیم که هم زمین و خاک مرغوب داریم و هم دارای منابع آبی غنی هستیم و این یعنی دو فاکتور لازم را برای توسعه کشاورزی و باغداری داریم که باید در این رابطه برنامه های جدی با بهره وری بالا تدوین شود.
وی گفت: برای موفقیت در هر طرحی باید نظام پایش و کنترل جدی گرفته شود و این باعث میشود که کارها با نظم و روند مشخص و مطمئنی به پیش برود.
کرمانشاه از استان های پیشرو در زمینه رشد شرکت های دانش بنیان است
هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در بازدید از مرکز رشد دانشگاه رازی در جریان فعالیت ها و مشکلات این مرکز قرار گرفت.
این مسوول همچنین در نشست مشترک با مدیران و فعالان این مرکز، رشد و توسعه‌ای که خاستگاه علمی داشته باشد را پایدار و پیشرو ذکر کرد و گفت: کرمانشاه از موفقترین استان‌های کشور در زمینه رشد شرکت‌های دانش بنیان است و به همین منظور نگاه ویژه و مثبتی به این مقوله داریم و حمایت‌های زیادی هم در این زمینه انجام داده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: شرکت ها و واحدهای زیادی‌که دارای خدمات متنوع و متفاوتی هستند در این مرکز حضور دارند اما ارتباط مناسبی بین این واحدها دیده نمی شود که بتوانند هم پوشانی لازم را در حمایت از همدیگر داشته باشند که این مسئله باید رفع شود تا بهره وری این مرکز و نیز شرکتهایی که در این مرکز هستند افزایش پیدا کند.
حاتمی بر ضرورت ایجاد مراکز مهارت اندوزی در زمینه کسب و کار تاکید و بیان داشت:راه اندازی مدرسه کسب و کار باید یکی از اولویت‌های استان شده و دولت هم در این زمینه کمک‌های لازم را اختصاص خواهد داد.
وی گفت: ده مرکز رشد در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی استان وجود دارد که باید رابطه معناداری با هم داشته باشند و از جزیره‌ای عمل کردن خارج شوند تا بتوانیم از بستر علم و دانش بهره وری مطلوبی برای ایجاد کار و اشتغال داشته باشیم.
حاتمی اظهار داشت: توسعه بازار واحدهای تولیدکننده مراکز رشد باید به یک هدف اولویت دار تبدیل شود و محصولات تولید شده در این مراکز بتوانند کیفیت خود را در جامعه هدف نشان دهند و به درآمدزایی برسند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.