پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3228
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ |
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

برخورد با تخلفات ساخت و سازها در کرمانشاه جدی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز در استان از مهمترین دغدغه های ما است و در آن جدی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری در نشست با اعضای شورای شهر، شهردار کرمانشاه و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: هدف از تشکیل این جلسه اخذ نظرات و پیشنهادهای سازنده اعضاء و بررسی موضوعات مختلفی است که در حوزه های مختلف امور شهری سیاست گذاری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مقابله با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین دغدغه های ما است.
وی عنوان کرد: جلوگیری از تخلفات مستلزم این است که قوانین و مقررات بازنگری و مصوبات مربوط به جرایم و آراء مربوط به تخریب به صورت جدی و همه جانبه رعایت شود.
سالاری به مشکلات ترافیکی ناشی از کسری پارکینگ در ساخت و سازهای غیر مجاز، ناهنجاری در ساختار شهر و معماری شهری و عدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره و بیان کرد: از دیگر معضلات ناشی از عدم برخورد جدی شهرداری با این نوع تخلفات ساختمانی است که باید با تغییر در نگرش ها و برخورد جدی با متخلفان در صدور آرای کمیسیون ها ماده ۱۰۰ از گسترش آن جلوگیری کرد.
این مسوول گفت: در راستای کاهش تخلفات ساختمانی؛ فرهنگ سازی عمومی و اطلاع رسانی؛ اصلاح ساختار کمیسیون ماده صد وتقویت اجرائیات شهرداری ضرورت دارد.
سالاری افزود: بر اتخاذ وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، نظارت بر مراحل ساختمانی و جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی از همان مرحله ساخت فنداسیون بناها و معرفی ناظرین ساختمانی متخلف به مراجع قضایی تاکید داریم.

وی با تاکید براینکه کوتاهی در امر تخلفات ساختمانی موضوعی است که به طور کلی همه در آن نقش دارند تنها مربوط به مالک نیست، خاطرنشان کرد: شهرداری ها و مهندسان ناظر نیز به نوعی در این موضوع دخیل هستند وتا امروز عزمی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی دیده نشده است. لذا جهت کاهش نارضایتی و شکایت مردم بایستی وحدت رویه در صدور آراء از طرف اعضاء رعایت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بررسی و اصلاح ضوابط اجرایی به منظور جلوگیری از گرایش و سوق مردم به تخلفات ساختمانی باید توسط شهرداری و سازمان نظام مهندسی به جد پیگیری شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.