پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18726
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جلوه خوبی از مبتکران کرمانشاه است

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان جلوه خوبی از توانمندی پژوهشگران و مبتکران کرمانشاه است.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش جلوه خوبی از مبتکران کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از زیباترین جلوه‌های توانمندی فرزندان استان نمایشگاه هایی است، که دستاوردهای پژوهش و فناوری در آن به نمایش درآمده باشد.

نگذاریم فعالیت‌ها درحد نمایشگاه باقی بماند

استاندار کرمانشاه افزود: نمایشگاهی که امروز از آن بازدید شد جلوه خوبی از توانمندی پژوهشگران و مبتکران استان است و برای ما مهم است، که نگذاریم این فعالیت‌ها صرفا در حد نمایشگاه باقی بماند، با هماهنگی که صورت گرفته با معاونان استانداری قرار است در هفته های آینده طبق دسته بندی مشخص گروه‌های تخصصی که در این نمایشگاه حاضر هستند و سایر گروه‌های که نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند، با سازمان‌های اجرایی و اداری متناظر همگی شده و زمینه آشنایی و ارتباط میان آنها شکل گیرد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه تأکید کرد: تلاش داریم ارتباط میان مجموعه‌های پژوهش و فناوری را با فضای اجرایی استان شکل دهیم و بر لزوم بهره مندی از توان مجموعه های پژوهش و فناوری در حوزه های مختف مسکن و شهرسازی، راهسازی، صنعت و … ارتباط میان این مجموعه ها با فضای اجرایی و اداری استان موجب شود، که توانمندی آنها از یک فضای کوچک و آزمایشی بیرون بیاید و آن را در استان به منصه ظهور برسانیم.

استفاده ظرفیت‌های پژوهش و فناوری، در کاهش قیمت و افزایش کیفیت موثر است

استاندار کرمانشاه معتقد بود: استفاده از ظرفیت‌های پژوهش و فناوری می‌تواند هم در افزایش کیفیت و هم در کاهش قیمت در حوزه ها و فعالیت‌های مختلف استان اثرگذار باشد.

نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های است

صحرایی ادامه داد: فعالان عرصه‌های مختلف در استان لازم است توانمندی‌های استان را بشناسند، این نمایشگاه فرصت خوبی است برای معرفی این توانمندی‌ها در داخل استان، مبتکر در این نمایشگاه ها تلاش می‌کند توانمندی خود را برای استان معرفی کند، این نشان می‌دهد ایمان و توانمندی در مبتکر با هم جمع شده است، این نمایشگاه برای متولیان و مجریان یک اتمام حجت است، که مجموعه‌های پژوهشی هر آنچه ظرفیت داشتند پای کار آورده‌اند و اکنون نوبت به ما رسیده که از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

۲۰ محصول برای مَردم در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است

سیامک آزادی نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه در جمع خبرنگاران، از ۲۵ غرفه توانمندی‌ها، ساختارهای فناورانه و دستگاه های اجرایی در نمایشگاه امسال خبرداد و افزود: بیش از ۳۰۰محصول با تفاوت قابل توجهی از ۵۰۰ واحد فناوری و ۹۲ شرکت دانش بنیان داریم، که ۲۰ محصول آن در نمایشگاه برای مَردم برنامه‌ریزی شده است.

ملاک ما اولویت توسعه کرمانشاه است

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه، اولویت‌های توسعه استان ملاک ما است، افزود: در غرب کشور در حوزه کمیت و کیفیت رتبه اول را کسب کرده‌ایم، شرکت‌های ما مرحله اولیه را پشت سر گذاشته‌اند.

 

این مسئول یادآور شد: در استان شرکت‌های بسیار توانمندی داریم، نیازمند هستیم در راهبرد اساسی شرکتها مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

عبدالوحید محمدی مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در حاشیه نمایشگاه در جمع خبرنگاران، هدف اصلی برگزاری نمایشگاه را معرفی قسمت اعظم دستاوردهای پژوهشی عنوان کرد و افزود: وجود شرکت‌ها در استان عالی است، هدف این است از علمشان درآمد ایجاد شود، باید برویم به سمت تجاری سازی واحدهایمان.

سرهنگ محسن قنبری نیز در حاشیه بازدید غرفه‌های نمایشگاه به خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، گفت: در این غرفه در بحث ارائه مقالات و انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه نظام و امنیت، سعی داریم با پژوهش‌های علمی در صدد رفع مشکلات پیش روی سازمان انتظامی با روش‌های مختلف برآییم.

پژوهشگر دفتر تحقیقات کاربری نیروی انتظامی کرمانشاه افزود: در این دوره یک غرفه به نیروی انتظامی اختصاص داده شده است، همه ساله دستاوردهای نیروی انتظامی در نمایشگاه به معرض دید عموم قرار گرفته و با استقبال خوبی نیز روبرو بوده است.

نفر اول سیمرغ هوش مصنوعی غرب کشور

مهدی حیدریان نیز در غرفه دانشگاه رازی از ارائه سه نرم افزار در این غرفه خبر داد و گفت: امسال طرح هوش مصنوعی با ارائه تشخیص و بررسی زخم شناسایی چهره تحلیل و بررسی آناتولی اندام علاقه مندان آشنا در این نمایشگاه آشنا می‌کند.

پژوهشگر و دکتری الکترونیک دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: دومین سال متوالی است در نمایشگاه شرکت می‌کنم، در سه طرح مقام آورده ام، امسال نفر اول سیمرغ هوش مصنوعی غرب کشور شدم و در بخش رویداد استارتاپ ایده شده سال گذشته و امسال نیز مقام آوردم.

امیر حسین آهی مخترع موفق ۱۳ ساله آموزش و پرورش کرمانشاه نیز، با به نمایش گذاشتن دستاوردهایش، گفت: سال هشتم درس میخوانم، ۱۳ سال دارم، با تشویق های والدینم کل فعالیتم ۹ سال است.

وی گفت: مقام اول در رشته‌های جابرابن حیان، خارزمی، اکسیر، زریست فناوری، سلولهای بنیادین، نانوفناوری، میکروسکوپ، ویدئو پروژکتوری و پرتولیزری، پهپاد، کیف همیار پزشک، شبیه ساززلزله و باطرهای امدادی مقاماتی کسب کردم.

این مخترع و پژوهشگر نوجوان ادامه داد: هفتمین سال است که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شرکت می‌کنم.

ماموریت بسیج رسانه انتقال بازدیدها است

کیوان داراب خانی نیز در این نمایشگاه با دعوت از جمع کثیری از خبرنگاران حوزه بسیج رسانه از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند.

مسئول بسیج رسانه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، که دستاوردهای نظام و دولت را بازید کنید و برای عموم روایت کنید، گفت: ماموریت بسیج رسانه انتقال همین دستاوردها است، که با این بازدیدها صورت می گیرد.

این مسئول از حضور پرشور خبرنگاران و بازدید از غرفه های مختلف در قالب «راویان پیشرفت» و انعکاس خبر قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است: این نمایشگاه به همت پارک علم و فناوری استان برگزار شده و بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه و نوآورانه در غرفه های آن عرضه می شود، همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه از چهارم تا هفتم دیماه، هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در محل نمایشگاه دائمی شهر کرمانشاه واقع در «پارک شاهد» برای بازدید علاقمندان دایر می‌باشد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.