پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 20686
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ |

ازدواج ۱۰۸ زوج دانشجو در کرمانشاه همزمان با دهه کرامت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه از برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشجویی در کرمانشاه به مناسبت دهه کرامت و با حضور ۱۰۸ زوج جوان خبر داد.
ازدواج ۱۰۸ زوج دانشجو در کرمانشاه همزمان با دهه کرامت

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد محرابی، عصر امروز در نشست ستاد ازدواج دانشجویی استان کرمانشاه، که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی به ریاست استاندار برگزار شد، بیان داشت: جشن ازدواج دانشجویی در کرمانشاه برگزار می شود، این برنامه را با حضور ۱۰۸ زوج دانشجوی دانشگاه‌های استان، دوشنبه «۳۱ اردیبهشت»، در تالار انتظار کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

ازدواج دانشجویی تقویت شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بیان داشت: جشن ازدواج دانشجویی هرساله در استان برگزار می‌شود و در این جشن هدایای مالی به زوج های دانشجو اهداء و به صورت آنها را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد. آموزشی با موضوعاتی همچون همسریابی، مشاوره پیش از ازدواج، همسرداری، فرزند پروری و… در دستور کار قرار گرفته است و حل مشکل مسکن یا تأمین خوابگاه متاهلی، حمایت های مالی، اعطای وام، تسهیل در اخذ وام ازدواج و… می تواند از جمله این مشوق ها برای دانشجویان و زوج‌های جوان باشد.

مدیر هماهنگی ارتباطات دفاتر نهاد استان
رییس جمهور به صورت جد به نسل جوان توجه دارد

محسن ابراهیمی پور در این جلسه با اشاره به اینکه، ستاد ازدواج از سالهای قدیم فعال بوده، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ استارت کار در دانشگاه ها خوره است، در استان یکی دو سال است با افت ازدواج مواجه هستیم.

ابراهیمی پور افزود: سال گذشته ۱۴۷ زوج در ستاد ازدواج ثبت نام کردند و به مشهد مقدس مشرف شدند، امسال در کل دانشگاه ها ۱۰۸ جفت آمار ازدواج ما بوده که ۳۹ زوج نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ابراهیمی پور با اشاره به سه میلیون و ۳۰۰هزار دانشجو در استان آمار ازدواج ها را پایین دانست و افزود: در ازدواج دانشجویی بحث طلاق نیز بسیار پایین است.

محمدرضا غلامی «معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه» از ۹۳۹ زوج متاهل خبر داد و افزود: سعی شده در حوزه آموزش، فرهنگی و زیرساختها امکانات لازم را برایشان فراهم کنیم.

غلامی از فعالیت ۴۱ واحد متاهلی در کرمانشاه خبر داد و افزود: در محله حافظیه کرمانشاه ۲۴ واحد ۱۲۰ متری نیز قرار است به معاونت فرهنگی دانشجویی تحویل داده شود تا به واحد‌های ۶۰ متری تبدیل و در اختیار دانشجویان متأهل قرار گیرد.

غلامی گفت: در تمامی برنامه ها از زوج‌های متأهل تقدیر شده است.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.