پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 20677
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

اجرای جشن‌های ازدواج دانشجویی، کارگری، روستایی، عشایری در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: جشن‌های ازدواج دانشجویی، کارگری، روستایی، عشایری در استان برگزار می‌شود.
اجرای جشن‌های ازدواج دانشجویی، کارگری، روستایی، عشایری در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی اظهار کرد: ازدواج، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده و تعالی آن، از جمله زیرشاخه‌های مهم بحث خانواده و جوانی جمعیت است که به شکل جدی آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر به موضوع جوانی جمعیت توجه ویژه‌ای نداشته باشیم با انقراض جمعیت جوان مواجه خواهیم شد، اکنون مَردم بسیاری از کشورها برای حل این بحران دست به پذیرش مهاجرین از دیگر کشورها می‌زنند، اما بنا داریم با فرزندان همین کشور رشد و تعالی پیدا کنیم.

وی با اشاره بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه برای تحقق جوانی، گفت: موضوع مهمی که در بحث ازدواج در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد؛ مسئله سبک زندگی، باورها و توقعاتی است که در حال حاضر در بحث ازدواج جوانان وجود دارد.

کار برروی موضوعات فرهنگی کرمانشاه/ افزایش جشن‌های ازدواج کرمانشاه الزامی است

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در استان جشن‌های ازدواج دانشجویی، کارگری، روستایی، عشایری و… را میتوانیم برگزار کنیم. و ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، پیشنهاد می شود میز ازدواج دانشجویی در نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها فعال تر شود. و به منظور ترویج ازدواج دانشجویی، موضوع ساخت خوابگاههای متاهلی در همه دانشگاه‌های استان مورد تأکید قرار گیرد.

مدیر ارشد استان تأکید کرد: دانشگاهیان برای کمک به حل مشکل جوانی جمعیت در استان می‌توانند کمک کننده باشند، از زمانی که به کرمانشاه آمده‌ام امروز۲۲ نشست با دانشگاهیان استان برگزار شده و از دانشگاهیان درخواست کرده‌ایم تا به موضوعات و مسائل مختلف استان ورود کنند، یکی از این مسائل بحث جمعیت و جوانی جمعیت باشد.

دانشگاه‌ها و حوزویان پیشتاز و مشوق جامعه در موضوع ازدواج باشند

صحرایی بیان کرد: ترویج ازدواج نیاز به جریان‌سازی در جامعه دارد، دانشگاهیان و حوزویان پیشتاز و مشوق جامعه در موضوع ازدواج باشند.

انتهای پیام/ رحمانی

 

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.