پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 14571
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصادی, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ |
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

اصحاب فرهنگ چهره بین‌المللی مکتب سلیمانی را نشر دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اصحاب فرهنگ و هنر باید چهره بین‌المللی و آثار جهانی مکتب سلیمانی را نشر دهند.
اصحاب فرهنگ چهره بین‌المللی مکتب سلیمانی را نشر دهند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، بهرام فاضلی زاد در مراسم شعری به مناسبت شهادت حضرت زهرا صدیقه(س) و دومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی که امروز با حضور جمعی از هنرمندان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایام سالگرد شهادت زهرای صدیقه سلام الله علیها از طرفی تقارن پیدا کرده است با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم من نیز فکر می‌کنم ارزش و اهمیت مجلس نیز بالاتر رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در رابطه با اشاره به شخصیت ویژه حاج قاسم سلیمانی، بیام کرد: در رابطه با شهید سلیمانی سرباز وطن جمله که خود ایشان در وصف خود خلق کرده بودند باید گفت دیروز نیز ما با برگزاری مراسم مختصر در اداره کل فرهنگ و ارشاد خدمت دوستان و همکاران عرض کردم در مورد شهید سلیمانی این روزها مطالب زیادی گفته می شود باید هم گفته شود اما در بعضی وجوه یک مقداری کم توجهی شده است، عربها مثلی دارند و می‌گویند اگر می‌خواهیم شیء را بشناسی با ضد آن را بشناسی، شما اگر میخواهیم شهید سلیمانی را بشناسی باید ببینی تکفیری چه بود؟ نظام سلطه و جریان استکبار برای منطقه و جهان چه خوابی دیده بود؟

وی گفت: تکفیری تروریست بود اما یک جریان تروریستی نبود و با پشتیبانی ایدئولوژیک و تفکری آمده بود و به دنبال ایجاد دولت اسلامی عراق و شام بود پرچم و ساختار داشت آنها را خود آمریکا اعلام کرد که آمریکا و سایر سردمداران نظام سلطه و اسپانسرهای سلطه جهانی خلق کرده‌اند که خاورمیانه جدیدی را برپا کنند.

فاضلی افزود: فریب شعارهای توخالی بعضی رژیم های انسان دوست و بشردوستانه را نخورید ژاپنی که در آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا است همین ژاپن که ما نیز متن های آنان را منتشر می‌کنیم که بعد از زلزله ₩ آنها رفتند درب مغازه ها شیر توزیع کردند اگر کالای نایاب شده بود رفتند و درب مغازه ها گذاشتند، که سایرین استفاده کنند همه گفتیم چقدر انسان های خوبی هستند اما اگر فقط تویوتاهای ژاپن زیرپای تکفیریها نبود هیچ وقت از حلب نیز نمی‌توانست پای به بیرون بگذارد، جریان سلطه و نظام سلطه یک هژمونی است آمریکا خالق آن بوده است، اما همه کشورها کمک کردند بر روی تویوتاهای چین تجهیزات نصب کرده و به مردم حمله می‌کردند ببینید اینها که بودند.

وی متذکر شد: حالا باید گفت تکفیری اصلاً برای چه آمد و چه کرده است؟ آمد بود از شام تا عراق یک دولت درست کند مسئولیت چه کسانی هستند؟ کسانی که آموزش هایش را در اسرائیل دیده‌اند که چه کند آیا با شیعه مبارزه کند اصلاً الان بحث شیعه نیست، درست است هدف اصلی آنها شیعه بود اما مگر ۲ هزار و ۵۶۴ دانشجوی دانشگاه نیروی هوایی عراق در موصل را زمانی که از بین بردند از آنها پرسیدند شیعه بودند یا سنی؟ کشتار این جوانان عراقی که بین سن ۲۰ تا ۲۴ سال بودند به فجیح ترین شکل ممکن بود مگر زمانی که وارد شهرها می‌شدند مذهب را می‌پرسیدند اینها با این اعراب آمده بودند شهر ها را تصرف کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بعضی از شهرهای عراق که دوستان نقل می‌کنند مثل مقدادیه با ۴۰ نفر تکفیری سقوط کرد مگر می‌شود؟ بله می‌شود از بس رعب وحشت درست کرده بودند آدم سوزیها، ماجرای خلبان را به یاد دارید و اینکه چطور جوانان را در اسید میریختند در مناطق کردنشین چه کردند؟ در شمال کرکوک و موصل چه کردند؟ بازارفروش نساء و زنان درست کرده بودند این تکفیر فاسد بود و آمده بود که بماند آنها جریان سیاسی و حزبی مثل کموله و دموکرات و چهارتا حزب در ارتفاعات پژاک و….. نبود داعشیها دولت می خواست بسازد و انتقام بگیرد و پشتوانه هم داشت از مالزی گرفته تا چچن تا عربستان تا اروپا همین کشورهای اروپایی انسان دوست تمام گنگسترها و تمام جنایتکاران شان را فراخوانده بودند و تجهیز کردند و به خدمت تکفیری فرستاده بودند حتی اگر مسلمان هم نبودند سرباز آنان شده بودند و فقط شیعه نکشتند، سنی، ایزدی و هر کسی که در مقابلش بود را از بین می‌برند، اگر رجوع کنید به حافظه تاریخی می‌دانید که چه کرد در سال ۹۴ و ۹۵ دیدید در اروپا چه فضایی رخ داده بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پس ببینید اگر می‌خواهید حاج‌قاسم را بشناسید اول مطالعه کنید برنامه تکفیری چه بود؟ برنامه این نبود که بیاید چهار تیر و تفنگ و بمب بیندازد، آمده بود بماند و می‌خواست بماند و اسرائیل بشود برنامه و استراتژی و فراخوان داشت ببینید همین کشور ترکیه که از دو سال و نیم قبل ویزا بین خود و سوریه را برداشت برای اینکه تروریست‌هایی که از سراسر جهان در ترکیه جمع شده بودند راحت بتواند آنها را از طریق مرزهای غربی خود به شرق سوریه روانه کند.

فاضلی زاد گفت: بعضیها می‌گویند چرا ما به سمت سوریه رفتیم؟ این چه حرفی است اگر مدافعان حرم به سوی سوریه نمی رفتند شما باید در کرمانشاه و همدان با تکفیری می‌جنگیدید وقتی که هدف اصلی آنها، ما بودیم سعدی ۴۰ کیلومتر تا مرز ایران فاصله دارد داعشیها تا همین مرز رسیده بود اگر سپاه ارتش و نیروی مقاومت نبود ما باید در قصرشیرین برای دفاع از وطن میجنگیدیم آن وقت می‌توانستیم بگوییم که تکفیریها به ما چه ربطی دارد؟

این مسؤول عنوان کرد: قاسم سلیمانی یک روزه قاسم سلیمانی نشد سلیمانی حاصل جنگهای تحمیلی است که در سن و سال جوانی در کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۸ حضور داشته شخصیت قاسم سلیمانی از آنجا شکل گرفته است این است تبعیت از امام و رهبری بی هیچ چشم‌داشتی خودش و عده‌ای مثل خودش می‌روند و این فتنه را به مرور جمع می‌کنند از شرق عراق به پیش رفته و فتنه را خاموش و ختثی می‌کنند.

وی گفت: اگر به خاطرات مسعود بارزی در خصوص حضور سردار سلیمانی وقتی که اربیل و خولیه تقریباً در تصاحب تکفیریها قرار گرفته بود رجوع کنید می‌بینید که سردار سلیمانی که بود.

وی خاطر نشان کرد: در یک مقطعی سعادت داشتیم با دوستان در اربیل عراق باشیم یکی از این پیشمرگها نیز همراه ما بود در حالی که تعدادی از بچه‌های خودمان در یک محور در حال جابه‌جایی بودند دیدم که با چه احترام ویژه‌ای تکریم می‌شدند. فردی که با ما بود فارسی و کردی را نیز خوب می‌توانست صحبت کند از او پرسیدم چرا این رفتار را دارید تعدادی خانم را به ما نشان داد که رد می‌شدند و گفت اینها را میبینید، گفتم آری گفت، اگر بچه‌های شما نبودند ناموس ما دست تکفیریها و غیره افتاده بود.

فاضلی ادامه داد: او گفت فلانی من چیزی از بچه‌های شما دیدم که هنوز در حیرتم وقتی ما با تکفیریها درگیر شده بودیم ما مانند موم و کره بر زمین چسبیده بودیم این بچه های شما بودند که بلند می‌شدند رو به جلو می‌رفتند می‌گفتیم مراقب باشید می‌گفتند نه ما با تفکر امام حسین(ع) آمده‌ایم. اصلاً یک احترام ویژه‌ای برای بچه‌های ما قائل میشدند وقتی می‌گوییم مکتب سلیمانی یعنی همین مکتبی که اکبر نظری ها تربیت می‌کند.

این مسؤول عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی باید هدفش و مقامش را نگه داریم قاسم سلیمانی مال ایران‌ نیست قاسم سلیمانی اسطوره‌ای ملی است، اتفاقاً باید اصحاب فرهنگ و هنر روی این موضوع کار کنند و اثر جهانی قاسم سلیمانی را تولید و نشر دهند نه اثر ملی.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی اصلاً یک آدم در ظرف تاریخ و جغرافیای موجود نیست نه مال تاریخ موجود است بلکه قاسم سلیمانی را ۵۰ سال دیگر خواهند شناخت وقتی تمام اسناد موجود از سازمان های سی آی ای بیرون بیاید و برنامه‌های اصلی تکفیریها برملا شود قاسم سلیمانی مال همه است چرا؟ چون این فتنه را جمع کرد به جغرافیا محدودش نکنیم قاسم سلیمانی چهره بین المللی است.

فاضلی زاد خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: شما باید چهره بین المللی سلیمانی را برملا کنند و روی این موضوع تمرکز داشته باشند إن‌شاءالله در برنامه‌های بعدی سردار سلیمانی را از گستره ملی فراتر ببینیم و در بعد بین المللی این بزرگ مَرد را تجلیل کنیم.

وی گفت: اگر برای فراگیر بودن چهره قاسم سلیمانی مدرک می‌خواهید مدرکش هم این است که الان اروپا امن شده است جشن کریسمس را برگزار می‌کند مگر همان سالی که تکفیریها در فرانسه و ایتالیا و…. عملیات کرده بود آنان نبودند که تدابیر امنیتی ویژه ای تدارک دیده بودند و حتی جشن ها را محدود کرده بودند تا اتفاقی برایشان نیفتد الان چه؟ در کشور خود در امنیت کامل جشن برپا می‌کنند قاسم سلیمانی چهره بین‌المللی است متعلق به همیشه تاریخ است اگر سلیمانی نبود فتنه تکفیریها نیز جمع نمی شد این مَرد فراتر از زمان و جغرافیای خودش است.

این مسؤول گفت: این وظیفه ما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است، الان جریان سلطه چرا روی قاسم سلیمانی تمرکز دارد نزدیک به ۱۰ روز قبل از اینکه ما برای مراسم تکریم و بزرگداشت این بزرگمَرد اقدام کنیم جهان سلطه به درست کردن فیلم و مستند و کلیپ اقدام کرده چرا؟ برای اینکه جریان سلطه نمیخواهد جهان قاسم سلیمانی را بشناسد و این نکته جالب است که ژست انسان دوستی می‌گیرند، رو به آنها باید گفت اگر تویوتاها بمب ها کلاشینکوف ها و نیروهای گنگستر شما نبود داعشیها نبودند، پس کجا شما انسان دوست هستید؟ اینها کذب و دروغ است و حقوق بشری که اینها از آن دم می‌زنند دروغی بیش نیست.

وی گفت: این مطالبی را که می‌گویم استناد دارم کذب سیاسی نیست کتاب ژنرالی که در جنگ اول خلیج فارس وارد جنگ با عراق و افغانستان شده را مطالعه کنید در همین کتاب گفت از سرباز هایش پرسیدند وقتی جان افغان ها را میگیرید چه حسی به شما دست می‌دهد گفتند ما وقتی افغان ها را میکشیم حسمان مثل ازبین بردن سوسک است، اینها را همین متمدنین بشردوست گفتند حالا یک عده نقل وارونه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: در آخر هم از همه دوستان متشکرم از همه گردانندگان و برگزار کنندگان بسیار سپاسگزارم این برنامه‌ها پیش زمینه‌ای است برای آن هدف بزرگتری که عرض کردم معرفی سردار ‌دلها فراتر از گستره ایران و تفکر اسلامی همه ادیان به ایشان مدیون هستند نه فقط اسلام.

گفتنی است، این مراسم شعر به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.