پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 14566
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ |
معاون فرماندهی سپاه نبی(ص) کرمانشاه:

الگو و اقتدا حاج قاسم بر حضرت زهرا (س) بود

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی سپاه نبی(ص) اکرم استان کرمانشاه گفت: الگو دینی و و اقتدای حاج قاسم بر حضرت زهرا (س) بوده است.
الگو و اقتدا حاج قاسم بر حضرت زهرا (س) بود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سرهنگ سعید بهشتی در مراسم شعری به مناسبت شهادت حضرت زهرا صدیقه(س) و دومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی که امروز با حضور جمعی از هنرمندان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سردار سلیمانی عزیزی است که چهل سال مجاهدت کرد تا اسلام و ولایت مانند همیشه پابرجا بماند صلوات بر روح مطهر شهدای عزیز استان ما شهدای مدافع حرم استان که بنده افتخار نوکری این عزیزان را داشته‌ام، شهید حاج اکبر نظری، شهید حاج حسین علیخانی، شهید حاج خیرالله احمدی فر که در محضر این شهدا در حلب سوریه چند صباحی نوکری رزمندگان و شهدای مدافع حرم حضرت زینب را داشته‌ام، درود می‌فرستم بر روح مطهر دوست و رفیق دیرین مان که اگر ایشان زنده بود حتماً در این محفل نقشی داشت حاج مسلم مقدسی عزیزی که هم در ولایت هم به عنوان مداح و شاعر آیینی اهل بیت حضور داشته، با تقدیر و تشکر و خیرمقدم به همه عزیزان و مسئولینی که در این مجلس حضور دارند فاضلی زاد مدیرکل ارشاد اسلامی، عزیزی پیشکسوت و شاعر قدیمی و سایر شاعر انقلابی و اهل بیت، همچنین مظفر تیموری و فعله گری مسئول محترم سازمان بسیج مداحان سپاه نبی اکرم، آقای همایون زین الدین مسئول محترم سازمان بسیج هنرمندان و همه دوستداران و مداحان. گرامی که در این محفل حضور دارند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی سپاه نبی(ص) اکرم استان کرمانشاه گفت: در این روزهای سالگرد شهادت حاج قاسم چند روز پیش پشت سر گذاشته و از آن مهمتر حاج قاسمی که ارتباط خاصی با حضرت صدیقه طاهره «س» داشته حاج قاسم که حتی مهمترین کارهای جبهه مقاومت را رها می‌کرد و در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به کرمان می‌رفت و در ایام فاطمیه مراسم برپا میکرد و ایستاد درب فاطمیه و بر همه عرض ارادت داشت.

این مسؤول ادامه داد: شهادت حضرت زهرا(س) که به حق الگوی ولایت‌مداری برای همه ما است وحاج قاسمی که خوب اقتدا کرد به حضرت زهرا(س) در ولایت‌مداری و دفاع از ولایت درود میفرستیم و گرامی می‌دارم شهادت این دو بزرگوار را. إن‌شاءالله بتوانیم رهرو خوب و الگوبرداری کنیم از ولایت‌مداری و در میدان بودن حضرت زهرا و حاج قاسم عزیز.

بهشتی افزود: در اینجا میخواهم از زبان مبارک رهبر در مورد حاج قاسم صحبت کنم آقا در مورد حاج قاسم تعابیر بسیار زیبا و بزرگی را به کار برده است، که باید برای ما الگو باشد تعابیری که در مورد هیچ فردی دیگری به کار نبرده اند.
حضرت آقا فرمودند حاج قاسم هم شجاع بود و هم با تدبیر و این شجاعت و تدبیر را خالص برای خدا میگذاشت‌.

وی ادامه داد: در تعبیری دیگر که دارند و من همیشه غبطه میخورم به این موضوع که می‌فرماید من در زمان حیات حاج قاسم زبانی از او تشکر می کردم، اما از زمانی که به شهادت رسیدند در برابر روح مطهر این شهید تعظیم میکنم این خیلی مهم است و نیاز به تبیین دارد چون جانشین و نایب امام زمان(عج) می‌گوید ببینید انسان چه مقامی باید پیدا کند که نائب امام زمان در برابر روح مطهرش تعظیم کند.

بهشتی گفت: این الگو الگوی درستی است برای ما که ببینیم چه کسی را با چه عظمتی به عنوان نعمت داشتیم و باید از گوهر وجودی این شهید بیشتر و بهتر استفاده می‌کردیم یا در جای دیگر می‌فرمایند حاج قاسم چهل سال جهاد کرد این خیلی حرف است و در جای دیگر می‌گویند حاج قاسم ۷۲ ساعت نیز نخوابیده بود شاید ‌ما یک یا دو بار بتوانیم این کار را انجام دهیم ولی هر روز و همیشه مقدور نیست.

وی افزود: در اینجا میتوان گفت واقعا می‌شود از سیره عملی این شهید الگو گرفت چرا حضرت آقا صحبت از مکتب حاج قاسم می‌کند این می‌تواند محل تدبیر و تفکر باشد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی سپاه نبی(ص) اکرم استان کرمانشاه تصریح کرد: ببینید همه شهدای ما بزرگ هستند و در نزد خداوند مقام عالیه دارند ما نیز از ایشان شفاعت میخواهیم، چون اگر بخواهیم در این مسیر گام برداریم تنها مسیر میانبر شفاعت این بزرگواران است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حاج قاسم تعبیر دقیق آیه الشدا والکفار و رحما بینهم بود ایشان با کفار به شدت برخورد می‌کرد و با قلبی رئوف به مَردم عزیزمان خدمت می‌کرد و خود را نوکر و خادم مَردم می‌دانست.

بهشتی یادآور شد: به نظر من چون در این جمع دوستان عزیز شاعر و مداح و… هستند کسانی که در مسیر اهل بیت(ع) گام بر می‌دارند تبعیت از اهل بیت حضرت زهرا «س» و تبعیت محض و بی کم و کاست از ولی افراد را می سازد همان طور که حاج قاسم می گوید من در گزینش سپاه رد شدم.

وی عنوان کرد: ببینید مکتب امام با مجاهدت چه تربیتی از افراد می‌دهد نه تنها گوش کنیم و عمل نکنیم من همیشه در محافلی که حضور دارم این نکته را سعی کردم به عنوان کار تبیینی بگویم ببینید ما اگر بخواهیم مانند حاج قاسم بشویم و در این مسیر گام برداریم بسیار سخت و دشوار است چون باید از خیلی چیزها بگذریم و خیلی چیزها را در درون خود نهادینه کنیم.

وی افزود: ما در راه رسیدن به الگوی حاج قاسم سه مشکل داریم، در برابر ولی مان از اول اسلام هم همیشه بوده است و اکنون نیز فقط شکل آن تغییر کرده است، اگر می‌خواهیم مانند حاج قاسم باشیم حاج قاسم این سه مشکل نداشت یک فرمایشات ولی مان را خوب گوش دهیم معمولا اینگونه است که ما فرمایشات ولی مان را از رسانه‌ها در حال خوردن غذا و دیدن اخبار گوش می‌دهیم این گونه کفایت نمی کند، دو درک این فرمایشات ببینید جهاد تبیینی یعنی چه؟ یعنی خوب درک کردن اول اگر خودت خوب فهمیدی بعد به دیگران انتقال دهید، اما ما خوب گوش نمی‌دهیم و خوب درک نمی‌کنیم و سوم عمل هم به طبع وقتی که خوب گوش نکرده و درک نکردیم شاید عمل مان در همان راستا باشد اما عمل تام و با درکی بالایی نیست.

این مسؤول اظهار داشت: حاج قاسم اینگونه بود برای اجابت به فرمان ولی امر شبانه روز تلاش می‌کرد خود حضرت آقا نیز این نکته را می‌گوید إن‌شاءالله که ما نیز تا حد توان از این مکتب نورانی شهید بهره‌برداری و الگوبرداری کنیم.

انتهای پیام/ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.