پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 9076
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲:۴۷ |
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه:

۴ میلیون زائر اربعین حسینی وارد کرمانشاه شدند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از ورود بیش از چهار میلیون زائر اربعین حسینی به استان و خدمات رسانی در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، بهمن صحرایی شامگاه یکشنبه در جلسه تکریم خادمان مواکب اربعین حسینی سال جاری که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بنده به عنوان خادم امام حسین علیه‌السلام برای رفاه زائرانی که وارد استان ما شدند خدمت کردم و در ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت های مردمی استان بر خودم واجب می دانم از تلاش هایی که در استان صورت گرفت قدردانی کنم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه ها در ایام اربعین پای کار آمدند، افزود: امام جمعه، استاندار و دیگر دستگاه‌های مربوطه تلاش کردند و همه پای کار بودند تا مرز خسروی بازگشایی و پذیرای زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام انجام بشود.
این مسؤول ادامه داد: الحمدالله در تردد زوار حدود هشت هزار زائر ما بدون کوچکترین مشکلی و با توجه به دغدغه هایی که از سوی ما به همراه دستگاهای امنیتی و سربازان برون مرزی در منطقه وجود داشت، به لطف خداوند متعال همه زوار سلامت رفتند و برگشتند، که کار بسیار بزرگی بود.
صحرایی با یادآوری اینکه طی سال اول با همه کاستی ها، اما چهار میلیون زائر اربعین حسینی وارد استان کرمانشاه شدند، بیان کرد: شاید این آمار تعجب آور باشد، اما ما طبق ثبت نام که از طرف سامانه سماح صورت گرفته بیش از سه و نیم میلیون زائر ثبت نامی جهت اربعین داشتیم، همچنین ۵۰۰ هزار غیر سماحی و چهار میلیون زائراربعین حسینی امسال دعوت شدند.
وی با بیان اینکه اربعین سال جاری ۶۰ درصد از این زائرین وارد کرمانشاه شدند، افزود: آمار بیش از ۲ میلیون زائر ورودی استان ما بوده و طبق همین آمار زائران خروجشان از استان ما صورت گرفته است و آنان که پای کار بودند دیدند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: امسال زائران مدیریت کردند، یعنی زائرین زود به سفر اقدام کرده و زودتر به برگشت اقدام کردند، لذا رفت و برگشت زائران از مسیر جاده های منتهی به اسلام آبادغرب به مرز خسروی و رفت و برگشت تقریبا مساوی بود.
این مسؤول با اشاره به اینکه ترکیب موکب های مردمی استان کرمانشاه به لطف خدا در مسیر برقرار بود، تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ موکب فعال در سطح استان داشتیم.
صحرایی ادامه داد: همه این موکب های اربعین حسینی شناسنامه‌دار، دارای مجوز و دارای هیئت امنا هستند، که الحمدالله توانستیم به چهار میلیون زائر ورود و خروج استان ما در هر حد توان و وسعمان خدمت رسانی کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: به جرعت عرض می‌کنم زائری که در استان قصد توقف داشت به لطف خدا محل اسکانش آماده بود زائری نبود که قصد استراحت چه موقت چه شبانه داشته باشد و امکانش آماده نباشد.
این مسؤول یادآور شد: کسانی که در طول مسیر به مرز میآید و به هنگام صبحانه بر میخورد به ناهار برمیخورد یا به هنگام شام میاد به استان ما بدون پذیرایی وارد می‌شود تا به آنان خدمت کنیم، این یک معجزه الهی بود اعداد و رقم های بسیار بالایی است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: یعنی در مدت ۱۷ روز و نهایتاً طی ۱۰ روز سیل جمعیتی که به استان کرمانشاه وارد می‌شود رقمی بی‌سابقه و در تمام کشور، استان کرمانشاه ( با رقم ۶۰ درصد) نمونه است.
این مسؤول گفت: نهایتاً پنج درصد هم به صورت مسیر هوایی به زیارت اربعین حسینی رفتند و پنج رصد هم از طروق دیگر، در واقع ۳۰ درصد از سایر مرزها عبور کردند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه اربعین ۶۰ درصد زوار وارد استان ما می‌شود، افزود: ما در پی ۱۷ سال آینده به سمت قصرشیرین و گرمای آن دعوت هستیم، یعنی حتما بایست به نوع اسکان و پذیرایی و ترکیب چیزای مهم نیز تجدید نظر کنیم.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بسیاری از خیران نیک اندیش در سطح استان ما اعلام آمادگی کردند، که زمین هایی که در مسیر وجود دارد را وقف کنند و به عنوان زائرسرایی در استان کرمانشاه داشته باشیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: ایجاد زائرسرا کار جهادی میخواهد و همه دستگاه ها انءشاالله کمک کنند که ما در مسیر ورود به استان تا مرز خسروی و تا حمیل، زائری که از استان ما به مرز مهران خارج می‌شود، بتوانیم مکان هایی برای خود زائر داشته باشیم.
این مسؤول بیان کرد: با توجه به آمار موکب ها در سال ۹۵ الی ۹۸ و با وجود همه دغدغه های معشیتی که همه ی ما در جریان هستیم، اما به لطف خدا آمار افزایشی را نشان می‌دهد، یعنی ما هر سال افزیش ۳۰ درصدی و امسال به لطف خدا نسبت به سا ۹۷ چهل درصد در آمار موکب های اربعین حسینی استان کرمانشاه افزایش داشتیم.
انتهای پیام/م

نویسنده : خبرنگار: مهرداد امیری | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.