پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 20291
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ |
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

پزشکی قانونی کرمانشاه بخش ژنتیک غرب کشور را پوشش می‌دهد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: پزشکی قانونی استان بخش ژنتیک غرب کشور را پوشش می‌دهد.
پزشکی قانونی کرمانشاه بخش ژنتیک غرب کشور را پوشش می‌دهد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سلیم خانی امروز در نشست خبری، گفت: پزشکی قانونی با تلفیق علم و عدالت، نظریه کارشناسی مورد تأیید را در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهد.

کرمانشاه مجهز به سالن تشریح است

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به وجود سالن تشریح در استان اشاره و تصریح کرد: مدت زمان جواب دهید پزشکی قانونی برای دلیل درگذشت افراد در نهایت تا ۵۰ روز بوده و بخش‌های آزمایشگاه و ژنتیک استان به عنوان قطب است و غرب کشور را پوشش می‌دهیم.

خانی از دغدغه‌های مهم پزشکی قانونی در کشور و استان به نبود ابنیه «ساختمان تملیکی»، اشاره کرد و افزود: اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود و صحنه مرکز پزشکی قانونی دارند و زمین برای کنگاور، سنقر، هرسین، قصرشیرین ازسوی راه و شهرسازی اختصاص یافته، مراکز کنگاور و سنقرنیز امسال کلنگ‌زنی میشود و هرسین و قصرشیرین در اولویت‌های بعدی است.

این مسئول با اشاره به ساخت سوله بحران در شهر کرمانشاه به تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری، شهرداری و اداره‌کل پزشکی قانونی استان، گفت: یک سوله نیمه‌کاره از سوی شهرداری کرمانشاه در این راستا واگذار شد که زمین آن وقفی و مربوط به اوقاف است، که در حال توافق هستیم.

خانی معاینات انجام شده سال گذشته را ۴۸ هزار و ۳۰۳ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد طی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۵ هزار و ۴۵۰ مورد بود و تعداد کل آن در سال ۱۴۰۲ نیز دوهزار و ۴۰۷ مورد برآورد شده، که این آمار در سال ۱۴۰۱ دوهزار و ۵۹۳ مورد بوده است.

این مسئول در خصوص مصدومین و جانباختگان حین کاربه ۴۰ مورد اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ مورد جانباختگان با گاز مونواکسیدکربن، ۳۶ مورد سوختگی، ۱۲ مورد غرق‌شدگی، ۱۰ مورد برق‌گرفتگی و ۷۱ مورد بر اثر قرص برنج دیگر آمار پزشکی قانونی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.