پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18567
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ |
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد

نگهداری از ۲۲ نوزاد در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۲۲ نوزاد شیرخوار در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می‌شود.
نگهداری از ۲۲ نوزاد در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، بهزاد شهبازی پیش از ظهر امروز در بازدید از شیرخوارگاه بازسازی شده معتضدی کرمانشاه، گفت: پنجاه سال پیش با نیت خیر زنده‌یاد حاج شریف معتضدی این مکان برای نگهداری شیرخواران که شرایط نگهداری در خانواده را نداشتند وقف شد، که در اثر مرور زمان نیاز به بازسازی و بهسازی داشت، لذا در ابتدای دهه ۹۰ کل ساختمان شیرخوارگاه تخریب و مجدداً در سال ۱۴۰۲ بهینه‌سازی شده، با هدف رفاه و آسایش این غنچه های تازه شکفته که از آغوش گرم خانواده محرومند.

طی هشت ماه ۳۶ فرزند خوانده پذیرفته شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ شیرخوار در این مرکز نگهداری می‌شوند، از واگذاری ۳۶ فرزند به خانواده‌های دارای صلاحیت فرزند خواندگی خبر داد و افزود: این فرزندان عزیز را که از آغوش گرم خانواده محروم بودند را به زوجین نابارور، زنان مجرد و خانواده‌هایی، که با وجود داشتن فرزند در عمل خیر نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست اقدام می‌کنند، در صورت داشتن شرایط لازم واگذار می‌کنیم.

فرزندان بی‌سرپرست در چهار مرکز نگهداری می‌شوند

شهبازی از نگهداری این عزیزان در چهار مرکز شهر سخن گفت و افزود: نوزادان از هنگام تولد تاسه سال در شیرخوارگاه، سه تا هفت سالگی در یک مرکز و دختر و پسر در مرکز مشترک نگهداری می‌شوند، هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال هرکدام در مراکز مجزا نگهداری و خدمات دهی می‌شوند.

این مسئول شرایط واگذاری فرزند خواندگی برای افراد زیر ۴۵ سال از ابتدای تولد تا سه سالگی و برای خانواده های بالای ۴۵ سال از فرزندان سه تا ۱۸ ساله عنوان کرد و گفت: متقاضیان فرزند خواندگی لازم است شرایط لازم را طبق چارچوب قانون برای نگهداری فرزند خوانده داشته باشند.

به نیت بانی شیرخوارگاه قرائت زیارت عاشورا برگزار شد

فرزانه تولایی نیز در حاشیه بازدید مدیرکل بهزیستی، تعدادی از مسئولان ذی ربط استانی، نوادگان خانواده مرحوم معتضدی و خیرین به خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، گفت: این مرکز نیاز به تعمیرات جزیی، تجهیز وسایل از قبیل تخت، روتختی، تشک، پتو، رنگ آمیزی مناسب و… داشت، که با همکاری از اعتبارات استانداری، بهزیستی و خیرین نیک اندیش از مردادماه امسال اقدام به تعمیر جزیی و خرید وسایل مورد نیاز جدید کردیم.

مسئول شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه بیان کرد: امروز در این مکان با نیت خیر برای بانی شیرخوارگاه زنده‌یاد حاج شریف معتضدی به همراه مسوولان حاضر، نوادگان مرحوم معتضدی که خود از خیرین می‌باشند از این مکان بازدید و قرائت زیارت عاشورا داشتیم.

گفتنی است، مراسم رونمایی از ساختمان شیرخوارگاه معتضدی نیز با حضور مدیرکل بهزیستی استان، نوادگان بانی شیرخوارگاه، تعدادی از مسئولان استانی، خیرین و خبرنگاران، با اجرای قرائت زیارت عاشورا به نیت بانی شیرخوارگاه «حاج شریف معتضدی» در ساختمان بازسازی شده این شیرخوارگاه برگزار شد.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.