پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18385
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ |
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

زندگی جوانان در فضای مجازی بزرگتر از دنیای حقیقی است

اختتامیه جشنواره رقابت‌های رویداد تولید محتوای دیجیتال کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با تقدیر از خانواده شهدا، داوران و برترین های این رویداد برگزار شد.
زندگی جوانان در فضای مجازی بزرگتر از دنیای حقیقی است

به گزارش خبرنگار شهر روشن  از کرمانشاه، مراسم اختتامیه رقابت‌های رویداد تولید محتوای دیجیتال کنگره ملی شهدای استان با حضور فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، خانواده معظم شهدا، جمعی از مدیران ادارات استان، شرکت کنندگان در این دوره از مسابقه و خبرنگاران در سالن شهید قهاری مجتمع بعثت برگزار شد.

سردار سرتیپ بهمن ریحانی در این مراسم، اظهار داشت: امروز جنگ رسانه‌ای بزرگترین حربه دشمنان اسلام و انقلاب است برای رسیدن به اهدافشان، و نخبگان در این حوزه می‌توانند با برنامه‌سازی برای جوانان و نوجوانان، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.

جهاد فقط اسلحه به دست گرفتن و مقابله با دشمنان نیست

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: جهاد فقط این نیست، که اسلحه دست بگیریم و برای حراست از کیان ایران اسلامی مقابل دشمنان بایستیم، بزرگترین جهاد در دنیای امروز این است، که اجازه ندهیم دشمنان افکار جوانان ما را به سمتی که می‌خواهند، ببرند.

این مسئول با اشاره به اینکه، راهبرد کنونی دشمنان برای رسیدن به اهدافشان را ترویج روحیه بی‌تفاوتی در بین مَردم است، تاکید کرد: دشمنان در پی ترویج روحیه بی تفاوتی در بین مَردم برای رسیدن به اهداف نامبارک خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند، در چنین شرایطی لازم است همه توان خود را بر فضای مجازی گذاشته و اجازه ندهیم برنامه‌های دشمنان به نتیجه برسد و مهمترین کار این است که برای مقابله با توطئه‌چینی‌های دشمنان سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم.

دبیرکل کنگره شهدای استان کرمانشاه تأکید کرد: امروزه گستره فضای مجازی خیلی بیشتر از فضای حقیقی است، خیلی ها در این راه زندگی می‌کنند و مجاهدت در این حوزه بسیار ارزشمند است.

تاکنون اتحادی را که امروز برای نابودی رژیم صهیونسیتی شاهدیم، ندیدیم

سردار ریحانی با اشاره به حمایت مَردم دنیا حتی غیرمسلمانان از مَردم بی‌دفاع غزه، بیان داشت: امروز کشورهای دیگر و حتی کشورهای غیرمسلمان برای دفاع از مَردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند، تاکنون در هیچ برهه‌ای از زمان اتحادی که هم اکنون در سراسر دنیا برای نابودی رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده را شاهد نبوده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری این رویداد همکاری داشتند، کار جوانان را در این رقابت‌ها بزرگ دانست.

سعید کریمی در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال را شناسایی و حمایت از نخبه‌های حوزه تولید محتوای دیجیتال در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری این نوع رویدادها می‌تواند گام مهمی در جهت شناسایی استعدادهای استان باشد.

دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه افزود: شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه تولید محتوای دیجیتال زمینه‌ حمایت از این چهره‌های نخبه و ایجاد اشتغال برای آنان را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: رویداد امسال با رویکرد نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و امیدواریم برگزاری این رویداد بتواند گام مهمی در جهت گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در استان کرمانشاه باشد.

این مسئول تصریح کرد: امسال شاهد حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در رویداد تولید محتوای دیجیتال بودیم، تیم های متقاضی در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره در این رویداد، در یک بازه زمانی ۴۸ ساعته فرصت داشتند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

کریمی در خصوص جوایزه در نظر گرفته شده برای برترینها، گفت: در این دوره از مسابقات برای نفرات اول تا سوم هم به ترتیب جوایز ۱۰، هفت و پنج میلیون تومانی، لوح تقدیر و نشان رویداد، در نظر گرفته شده است.

این مسئول موضوعات بخش بازی سازی موبایلی را، رزم دفاع مقدس با محوریت عملیات‌های دوران دفاع مقدس، بازی در حوزه تربیتی و دفاع مقدس و ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان بخش نرم‌افزاری این رویداد در موضوع شناساندن ظرفیت‌های گردشگری با تمرکز بر جاذبه‌های دفاع مقدس به تولید محتوا پرداختند.

گفتنی است: در این مراسم، از خانواده شهدای مدافع امنیت خانواده شهید نادر بیرامی، خانواده شهید مهدی شاهملکی و خانواده شهید سجادامیری»، داوران مسابقه قباد خلیلی، سجاد قدیمی، اصغر نوربخش، آیدین محمدی و آرش بختیار به عنوان فعالان عرصه مجازی نگار عرفانی مجد، کبری پرویزی، حسن حسن زاده، پروانه خانی، سامان خدامرادی، مجید فتاحی، فرشته حیدری، پرستو فتحی، سمانه فعلگری، هادی محمدی، امیرحسین قهرمانی، مهدی پیشوایی، کیمیا ساسانی، فاطمه حسنی، پارسا محمدی، الهام جلیلی و آرزو فتحی، در بخش پویانمایی مقام اول « پیشتازان هنر کرمانشاه»، مقام دوم «تیم مانا»‌ و مقام سوم « تیم پیروز» در بخش نرم افزار سازی مقام اول «تیم شهدای بازی دراز کرمانشاه»، مقام دوم « تیم رسانیک» و مقام سوم «تیم نرم افزاری صاد» در بخش بازیهای موبایلی مقام اول «تیم فرهنگ»، مقام دوم« تیمETG» و مقام سوم « تیم مرصاد» معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.