پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 10535
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ |
مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا کرمانشاه:

"پویش یاری مومنانه عاشورائیان" در کرمانشاه برگزار شد

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه از اجرای اولین مرحله "پویش یاری مومنانه عاشورائیان" این مسؤول همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

سیدجلیل ابراهیمی منش امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان با هدف فقر زدایی و کمک به بیماران بی بضاعت جامعه تشکیل شده است.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز بیش از ۱۳ سال است راه اندازی شده است، افزود: حامی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج بالای ۱۴ سال هستیم.
وی گفت: کودکانی که مبتلا هستند بیشترین پوشش را از محل موسسات خیریه دارند، اما بالای این سنین حامی چندانی ندارند و از طرفی هزینه های درمانی بسیاری را دارند، همچنین مخارج درمان آن ها بالا است از نظر معیشتی هم با مشکلاتی مواجه هستند.
این مسؤول با یادآوری اینکه با جذب خیران نیک اندیش و نیکوکاران توانسته ایم تا حدودی خدماتی به این بیماران اهدا کنیم، خاطرنشان کرد: الحمدلله تاکنون موفق عمل کرده‌ایم، اخیرا در مبحث کرونا نیز تیم های امدادی را تشکیل دادیم، که گندزدایی مناطق محروم و حاشیه نشین را آغاز کردیم.
ابراهیمی منش ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی درب منازل، انجام تب سنجی توسط نیروهای جهادی موسسه امدادگران عاشورای استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و بالغ بر ۲۰ میلیون تومان برای تهیه مواد گندزدایی هزینه کردیم و بیش از ۱۵ مناطق و روستاهای دورافتاده خدمات انجام دادیم.
وی با بیان اینکه به بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار دستورالعمل پیشگیری از ابتدا به کرونا با توزیع بسته های فرهنگی آموزش داده شده است، گفت: اخیرا به مناسبت ماه مبارک رمضان و در روز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام یک رزمایش گستره در سراسر استان همزمان با کشور انجام دادیم و در مرحله اول کارت هدیه کمک به نیازمندان به ارزش سه میلیون ریال اهدا شد.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه گفت: مددجویان با این کارت هدیه ها برای تامین معیشت خود با مراجعه به فروشگاه های اتکا می‌توانند اقلام مورد نیاز را تهیه کنند و به عنوان لبیک به مقام معظم رهبری به این کار خداپسندانه اقدام کردیم.
این مسؤول عنوان کرد: باتوجه به اینکه جامعه و استان ما دچار مشکلات اقتصادی شدید شده است و با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در راستای کمک به نیازمندان، لذا کمک های معیشتی را آغاز کردیم و به همه مددجویان در ۲ مرحله و در مجموع به یک هزار نفر اهدا خواهد شد.
ابراهیمی منش با اشاره به اینکه بیش از یک هزار از مددجویان تحت پوشش موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه هستند، بیان کرد: در ایام سال به ویژه در اربعین سال قبل ۱۱ شبانه روز با ۲۰ پرسنل امدادی ایستگاه سلامت را برقرار کردیم و با پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران به زائران امام حسین علیه‌السلام خدمات رسانی انجام دادیم.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایستگاه ها در محل امام زاده باقر واقع در بیستون مستقر شدند و به زوار خدمات دادند، گفت: بیش از سه هزار ویزیت در ایام اربعین حسینی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه ۲ بخش کمک به مددجویان و خیران در این موسسه تعریف شده است، تاکید کرد: جامعه پزشکان به عنوان خیران به صورت هفتگی و رایگان در همه نقاط مشخص شده یعنی در موسسه امدادگران عاشورا، در مطلب ها و در اردوهای جهادی به امر خدمت رسانی مشغول هستند.
این مسؤول با یادآوری اینکه اردوی جهادی فقط ساخت و ساز نبوده و در هر عرصه ای متفاوت خواهد بود، ادامه داد: در عرصه بهداشت و سلامت، اعزام به مناطق محروم و انجام ویزیت رایگان و توزیع دارو و درمان از جمله اقدامات ما بوده، از طرفی در سال های آتی و با کمک خیران نیک اندیش اقدامات پروژه های عمرانی این موسسه را نیز استارد خواهیم زد.
ابراهیمی منش با بیان اینکه ادارتی همچون معاونت اجتماعی استانداری و فرماندهی شهر کرمانشاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هماهنگ هستیم و تعامل داریم، بیان کرد: حتی نیروهای سپاه پاسداران هر ماه مبلغی را به حساب موسسه امدادگران عاشورا به عنوان خیران واریز می‌کنند.
این مسؤول با یادآوری اینکه مددجویان این موسسه به سه قشر بیماران از جمله مراجعان سرطانی، صعب‌العلاج و نیازمندان جامعه تقسیم و پوشش داده می‌شوند، گفت: برای هر مددجو تشکیل پرونده داده می‌شود تا به افراد واقعی و نیازمند پس از انجام تحقیقات خدمات رسانی کنیم و هرساله شفاف سازی مالی از طریق سیستم کشوری داریم و خوشبختانه توانستم اعتماد خوبی را جلب کنیم.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان کرمانشاه اظهار داشت: هیچگونه ردیف بودجه ای نداشته ایم و فقط از طریق کمک های خیران نیک اندیش و مردمی با ارتباط با مراکز درمانی و توفیق الهی توانستیم خدمت کنیم، همچنین دغدغه معیشتی تهیه جهیزیه فرزندان آنان و سایر کمک های انسان دوستانه را نیز در دستور کار داشته و داریم.
گزارش تصویری| “پویش یاری مومنانه عاشورائیان” در کرمانشاه برگزار شد
انتهای پیام/ت
 

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.