پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18404
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ |
با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه:

نهمین اجلاس موسسات خیره در کرمانشاه اجرا شد

آیین نکوداشت خیرین استان و توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
نهمین اجلاس موسسات خیره در کرمانشاه اجرا شد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سردار سرتیپ سید ضیاءالدین حزنی در آیین نکوداشت خیرین استان و توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان، که در چهارمین روز از هفته بسیج به همت خیرین و سپاه نبی اکرم(ص)، استان با حضور زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه در خصوص ازدواج آسان اقدامات خوبی انجام داده است.

ترویج ازدواج آسان در سطح کشور/ همه جهیزیه ها درکشور تولید داخلی است

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه در خصوص ازدواج آسان به صورت انفرادی و مشترک با دستگاه های متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان کارهایی شایسته ای انجام‌ داده و همچنان در دست اجرا دارد، که هدف اصلی همه آنها ترویج ازدواج آسان در سطح کشور است.

به همه محرومان و مستضعفین خدمت کنیم

سردار حزنی افزود: همه جهیزیه های توزیع شده در سطح کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری از تولید داخل و اجناس ایرانی تهیه شده، ما وظیفه می‌دانیم در کنار ماموریت اصلی و اساسی خود که تأمین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده، در بحث محرومیت‌زدایی، به همه محرومان و مستضعفان نیز خدمت کنیم.

بالغ بر ۲۰ میلیون سری جهیزیه در کرمانشاه توزیع شده است

به گفته دبیر قرارگاه سازندگی سپاه، تا امروز به همت و همکاری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ۲۰ هزار و ۵۸۵ سری جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان در این استان تهیه و بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

زنان سرپرست خانوار نیازمند شناسایی شوند

این مسئول تاکید کرد: پیش‌بینی شده ملزومات اساسی زندگی بین زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست نیز توزیع شود حتی اگر این افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی نباشند، زنان نیازمند شناسایی و در اولویت این کمک ها قرار بگیرند.

موسسات خیریه بی هرگونه چشم داشتی، به مَردم نیازمند کمک می‌کنند

جعفر صباغیان در ادامه مراسم بیان کرد: موسسات خیریه همیشه بی منت و چشم داشت به افراد نیازمندکمک رسانی می‌کنند، موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوان پرتوان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی محسوب می‌شوند، که برای کمک به نیازمندان و فقرا به صورت کاملا خودجوش و مَردمی فعالیت دارند.

نمونه بارز کار خیر طرح «ایتام» است

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به جایگاه رفیع احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرجا که مَردم احساس کردند کاری در زمینه امور خیر و نیکی در جریان است با جان و دل پای کار آمده‌اند که نمونه بارز آن طرح اکرام «ایتام» است.

این مسئول راهبرد و سیاست کلی کمیته امداد را توجه ویژه به بحث مَردمی سازی امر خیر و احسان عنوان کرد و افزود: چند سالی با هدایت های رئیس کمیته امداد و اعضای هیات امنای امداد بخش اعظمی از کارهای تصدی گری در زمینه کمیته امداد به مَردم واگذار شده و مراکز نیکوکاری و موسسات مَردمی خیرخواهانه که در سطح کشور ایجاد شده در اختیار آنها قرار گرفته است و این نهاد تنها نقش رابط بین حاکمیت و این موسسات را دارد.

صباغیان با اشاره به اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کمیته امداد توانمدسازی و ایجاد درآمد باثبات با حفظ کرمت انسانی را در سرلوحه امور خود قرار داده است و یکی از مولفه های مهم در بحث توانمندسازی مددجویان اشتغال است.

این مسئول ادامه داد: کمیته امداد تلاش کرده، تا زمینه خودکفایی و اشتغال مددجویان را با استفاده از مشوق های لازم فراهم کند و مددجویان نیز به این سمت حرکت کنند.

اشتغال موجب امنیت پایدار در جامعه می‌شود

صباغیان معتقد است، اشتغال از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند، اشتغال می تواند حرمت و کرامت انسانی افراد را حفظ و در کنار آن موجب بروز یک امنیت پایدار در جامعه شود.

مَردم خودجوش کمک رسانی به نیازمندان را انجام می‌دهند

رضا طاهری در ادامه مراسم، اظهار داشت: مشارکت‌های مَردمی از پایه‌های اساسی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد است که ارتباط مستقیمی با اعتقادات و باورهای مردم داشته و کمک و دستگیری از مستمندان در آن همیشه مصداق و سمبلی از وظیفه و مسوولیت اجتماعی افراد جامعه به نیز شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ضمن قدردانی از همه خیرین و موسسات خیریه استان، مبنای مشارکت های مَردمی را حضور مَردم در امور مختلف خیریه عنوان کرد و افزود: مَردم همواره در موقعیت‌های مختلف به صورت خودجوش در برنامه‌های کمک‌رسانی و انجام امور خیر در زمینه‌های مختلف عملکرد درخشانی از خود نشان داده‌اند.

طاهری کمک به هم‌نوعان را یکی از سنت های نیک که ریشه در فرهنگ غنی مَردمان این سرزمین دارد دانست و افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد نیز بر اساس اساسنامه و فرمایش مقام معظم رهبری، حمایت از مَردم و جلب مشارکت آنها در راستای کمک به نیازمندان است.

گفتنی است: در ادامه مراسم ضمن اهدای جهیزیه به ۸۰۰ زوج جوان شامل پنج قلم کالای اساسی از قبیل (یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جاروی برقی و تلویزیون) به زوج های جوان حاضر در مراسم از خیران و نمایندگان موسسات خیریه استان کرمانشاه با اهدای لوح قدردانی شد.

گزارش از: مهین رحمانی

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.