پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20459
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ |
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

پیشگیری روح حاکم در مدیریت بحران/ حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه روح حاکم در مدیریت بحران پیشگیری است، گفت: وقوع حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد.
پیشگیری روح حاکم در مدیریت بحران/ حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمدحسن نامی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران را دو مؤلفه اصلی مدیریت بحران دانست و افزود: وقوع حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

نامی گفت:حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است و در این راستا در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم، که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است

این مسئول پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی را از ارکان مدیریت بحران دانست و افزود: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند. ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

نامی با اشاره به زلزله خیز بودن و در معرض سیل قرار گرفتن بیشتر مناطق کشور، گفت: در مقابل ساخت و سازها مسؤول هستیم و اجازه ندهیم حتی یک متر ساخت و ساز غیر اصولی ساخته شود.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.