پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 5872
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ |
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه خبر داد

اجرای ۵۰۳۰ طرح اشتعالزایی مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از اجرای پنج هزار و 30 طرح اشتغالزایی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد با پرداخت اعتبار 120 میلیارد تومان طی سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، محسن رخصی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر نیارمندان افراد بیکار نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و هر روزه بر مراجعان و اقشار جوان این نهاد افزوده می شود، اما همه توان خود را برای کمک و خدمت رسانی آنان لحاظ می کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: ۷۸ هزار خانواده با یکصد و ۸۰۰ نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، همچنین در سال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این راستا داریم، در سنوات قبل ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به خانوارها ارائه شده است.
وی به برنامه اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی خانواده ها تحت پوشش اشاره و عنوان کرد: استان از نظر رفع بیکاری آمار خوبی ندارد و همواره جرو رتبه های اول لیست بوده ایم، لذا مبحث اشتغالزایی از اهداف مهم ودر دستور کار این نهاد اجرایی قرار گرفته است.
این مسؤول به پنج هزار و ۳۰ طرح اشتغالزایی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در سرفصل های مختلف با پرداخت اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی و بانکی طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هر ساله شاهدیم که تعدادی از خانوارها به توانمندی مالی می رسند و از چرخه حمایتی کمیته خارج می شوند و در نظر داریم این رقم طرح به هفت هزار مورد برسد.
رخصی به طرح های اشتغالزایی از جمله دامپروری، کشاورزی، صنعتی و.. کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اشاره کرد و از نظرت بر طرح ها در راستای خودکفایی نیازمان و خروج آنان از گردونه حمایتی این نهاد خبر داد.
این مسؤول با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد طرح های اشتغالزایی نتایج خوبی داشته است، افزود: از دیگر برنامه های جدی این نهاد در واقع آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای به مددجویان است، لذا سال قبل قریب هفت هزار نفر از فرزندان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در رشته های مختلف آموزش دیدند تا منجر به کارآفرینی و اشتغالزایی شود.
وی با یادآوری اینکه طرح اشتغالزایی ۲۳۰ میلیارد تومان با همکاری بانک های عامل در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته این همکاری مناسب را داشته ایم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: از دیگر برنامه ها پرداخت کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه مددجویان بوده که در این راستا سال قبل بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ مورد کمک هزینه با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه حدود ۱۳ هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد هستند و خرید لوازم تحریر آنان با اعتبار سه میلیارد تومان انجام و مورد خدمات رسانی قرار گرفتند.
رخصی با اشاره به اینکه در دورترین نقاط استان کرمانشاه خدمات کمیته امداد صورت می گیرد، افزود: بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش حمایتی هستند و از خدمات بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه بیان کرد: در حوزه درمان نیز بیمه خدمات درمانی امداد برای بیش از ۵۵ هزار نفر صورت گرفته، همچنین بالغ بر ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه دریافت کرده اند، در مجموع پنج هزار نفر آنان تحت حمایت بیمه خدمات اجتماعی هستند و هزینه آنان پرداخت می شود.
وی به مبحث رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اشاره کرد و گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر آنان از برنامه های حمایتی برخوردارند و ماهیانه مبالغی به حساب آنان واریز می شود.
این مسؤول به طرح های مردمی از جمله جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها، فطریه ماه مبارک رمضان و… در طی سال در استان اشاره کرد و از مشارکت گسترده مردم خبر داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اظهار داشت: ماهیانه مبلغی بالغ بر ۲۷۷ هزار تومان برای هر مددجو از سوی ۲۱ هزار حامی در استان به حساب آنان واریز می شود که بخشی از حامیان بومی خارج از استان هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.