پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 2465
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ |
رئیس حوزه هنری کرمانشاه:

نیاز به اجرای اثرگذار در عرصه تئاتر است/ لزوم خلق ثروت با ایده هنری در کرمانشاه

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیاز به اجرای اثرگذار در عرصه تئاتر است، گفت: خلق ثروت با ایده هنری در عرصه تئاتر و پرداختن به این رشته در مناطق کمتر برخوردار استان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، افشین آزادی در مراسم اختتامیه نخستین مسابقات نمایشنامه نویسی پایداران در مرحله استانی که عصر امروز با حضور هنرمندان در حوزه هنری شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خلق ثروت با ایده هنری در عرصه تئاتر و پرداختن به این رشته در مناطق کمتر برخوردار استان ضروری است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با مقایسه تئاتر نوین در ایران و در دوران ناصرالدین شاه که شاهد نوع آن در تاریخ هنر بودیم و در دوران مشروطه شاهد عرصه تئاتر در ایران بودم، اما می توان گفت در دوره پهلوی با افول آن مواجه شدیم.
وی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی شاهد سخت گیری های عجیب و غریبی در رشته هنری تئاتر بودیم، گفت: نمایشنامه ها شیوه های متعددی را داشته و امروزه بعد از انقلاب شاهد برکات خوبی در این رشته هنری هستیم.
آزادی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در رشته نمایش نامه نویسی و تئاتر در کشور داریم، افزود: خوشبختانه خردسال ما هم ورد پیدا کردند و آثار خوبی خلق شده است.
این مسوول با بیان اینکه نگاه ما فراتر از انتظار نسبت به این رشته هنری است و یک ایده هنری که در ذهن هنرمند شکل می گیرد منجر به ثروت می شود، ادامه داد: در کرمانشاه باید گروه های مختلف و کمتر برخوردار در عرصه تئاتر را ببینیم.
وی عنوان کرد: پناهگاه بی پناه و فرنگیس نوشته بانو فتاحی ماجرای جالبی دارد، چراکه مردم عادی کرمانشاه در بمباران به این مکان پناه می بردند که در کتب آن مفصل اشاره شده است.
آزادی ادامه داد: زندگی یکی دیگر از رزمندگان دلاور شهیده خواهر بسیطی که از ابتدا تا آخر جنگ اسلحه به دوش می جنگید و در حماسه گیلانغرب خوب حاصر شدند، همچنین در پرستاری از رزمندگان زخمی خدمات شایسته ای را ارائه کردند.
این مسوول با اشاره به اینکه کاندیدهای ریاست جمهوی ما از پرداختن به این موضوع می هراسند، اما ما مردم کرمانشاه به آن می پردازیم که چگونه جنایت های بزرگی را در مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس متحمل شدیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: باید به سمت اجراهای خوب در عرصه تئاتر برویم که همه لذت ببرند و ان شاءالله رشته های هنری دیگری به این حوزه افزوده خواهد شد.
این مسوول به تحریم های رژیم آمریکا اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و حمایت از هنرمندان در اولویت کاری ما است تا بتوانیم شاهد سربلندی هنر در استان کرمانشاه باشیم.
گفتنی است، مراسم فوق در سالن نمایشگاهی حوزه هنری شهر کرمانشاه و در کنار آثار یکی از هنرمند استان برگزار شد و نفرات برتر جشنوار مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.