پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2468
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ |
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

قرآن بهترین ایده تولید آثار هنری/ کرمانشاه مستعد خلق تولیدات نمایشی و دفاع مقدس است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری داستان های قرآنی بهترین ایده و سرلوحه تولید آثار هنری دانست و گفت: استان کرمانشاه پتانسیل خوبی در خلق تولیدات نمایشی و دفاع مقدس دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، کوروش زارعی در مراسم اختتامیه نخستین مسابقات نمایش نامه نویسی پایداران در مرحله استانی که عصر امروز در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اثر فوق العاده و قصه های قرآنی این کتاب آسمانی سرشار از ایده های ناب نمایشی است، که می توانیم از آن بهره مند شویم و در مسیر ترویج اهداف آن حرکت کنیم، چراکه همه آن برای هدایت بشریت است.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه همه انبیا برای هدایت و سعادت بشری مبعوث شده اند، گفت: وظیفه یک هنرمند تئاتری هم هدایت گری است و باید بتواند رسالت خود را انجام دهد.
این مسوول ادامه داد: به عنوان ایرانی مسلمان اگر بتوانیم این کتاب آسمانی را سرلوحه همه امور خود به ویژه تولید آثار هنری قرار دهیم می توانیم موقعیت های ناب نمایشی را به منصه ظهور برسانیم و پیام آور این کتاب نورانی در جامعه باشیم.
وی با اشاره به اینکه دست مایه های زیادی برای نمایش نامه نوشتن وجود دارد که به آثار مولانا، شمس تبریزی و ربایی های خیام می توان اشاره کرد، افزود: هشت سال جنگ و دفاع مقدس چقدر در خلق اثر هنری اثر گذار است به ویژه در استان کرمانشاه که رویدادهای نابی وجود دارد که می تواند منجر به خلق آثار ارزشمندی بشوند، همچنین هریک از خاطرات شهروندان این منطقه سرشار از داستان های متنوع بوده که از لحاظ موضوعات حائز اهمیت است.
این مسوول خاطرنشان کرد: ما دستاورد و استعدادهای نابی در عرصه هنر دراماتیک داریم که تربیت شده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تک تک آنان برای جهان حرف برای گفتن دارند.
مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه امیدادریم این مسابقه در سال های آتی بتواند سبب رخدادهای مهم در عرصه هنر انقلاب اسلامی باشد، گفت: تلاش داریم چاپ این خاطرات و شرکت آن در جشنواره ها با رشد و رونق چشمگیری همراه بشود و در گستره ملی شاهد این مهم باشیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.