پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19194
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ |
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه مطرح کرد

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی اورژانس جدید مرکز درمانی شهدا کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه اورژانس جدید مرکز درمانی شهدا یکی از مهمترین این طرح‌ها دانست و گفت: ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده افتتاح می‌شود.
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی اورژانس جدید مرکز درمانی شهدا کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، میثم حجتی‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی تامین اجتماعی و خدمات آنها را یکی از رویکردهای مهم چند سال اخیر دانست و گفت: طی چهار سال گذشته ۱۴ پروژه را به بهره‌برداری کردیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: راه‌اندازی بخش LDR مرکز درمانی حضرت معصومه(س)، توسعه NICU این مرکز، افتتاح درمانگاه عمومی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، جوانرود، پاوه و سنقر، دو شیفته شدن درمانگاه اسلام آبادغرب و… از مهمترین این طرح‌ها است.

وی عنوان کرد: بالغ بر دو میلیون و ۴۷۰ هزار نفر به واحدهای درمانی تابعه تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال مراجعه داشتند، که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته، همچنین تعداد مراجعان به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بودند و برآورد می‌شود امسال رکود بزنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تعداد بیمه شدگان و میزان مراجعات اشاره و تصریح کرد: هر بیمه شده به طور متوسط چهار مرتبه در سال به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه دارد که رقم قابل توجهی است.

این مسئول تعداد موارد بستری مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال را ۱۶ هزار و ۴۶۰ نفر و تعداد جراحی‌های صورت گرفته را نیز ۸۸۵۰ مورد دانست که، تعداد بستری شدگان و جراحی‌های بزرگ ۹ ماهه امسال نیز نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد بیشتر را نشان می‌دهد.

حجتی پور به یازده مرکز درمانی ملکی شامل دو مرکز درمانی، یک پلی کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و ۶ درمانگاه عمومی به عنوان طرفیت واحدهای این سازمان اشاره و عنوان کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم نیز با ۱۳۹۲ موسسه شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، مرکز درمانی و… خدمت رسانی می‌کنیم.

این مسئول از اجرای پروژهای مهم و در دست اقدام مرکز درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اورژانس جدید مرکز درمانی شهدا یکی از مهمترین این طرح‌ها است، که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و متراژ این پروژه ۳۵۰۰ مترمربع است، که تلاش داریم در سه ماهه اول سال آینده افتتاح و بهره‌برداری شود و اورژانس فعلی را در اختیار بخش‌های CCU و دیالیز بگذاریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش راه‌اندازی درمانگاه تخصصی مرکز درمانی حضرت معصومه(س) کرمانشاه را با رویکرد طب مزمن و سالمندی، یکی دیگر از طرح‌هایی که در دست اقدام مطرح کرد، که عملیات اجرایی این پروژه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه پاوه، کنگاور، هرسین و صحنه از جمله شهرستان‌هایی بوده، که ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در ساختمان‌های ملکی آنها در دست اقدام است، افزود: در سرپل ذهاب نیز به دنبال ایجاد یک درمانگاه هستیم که زمین آن تهیه شده و در مرحله تعیین پیمانکار است و بنا داریم در کنار آن یک زائرسرا نیز برای تردد زوار اربعین حسینی افتتاح کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با یادآوری اعتبارات امسال حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه که بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بوده و در سال آینده بیشتر می‌شود، گفت: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد به صورت متمرکز در کل کشور انجام شده و استان‌ها دخالتی در آن ندارند، مطالبات پزشکان و درمانگاه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تا مرداد امسال پرداخت شده، همچنین مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی و نیروهای مسلح هم تا تیرماه امسال و داروخانه‌ها نیز تا مهر ۱۴۰۲ پرداخت می‌شوند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.