پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19096
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ |
با حضور دریادار ایرانی:

همایش “اقتدار ۳۶۰ در چهل و پنجمین فجر انقلاب” در کرمانشاه برگزار شد

همایش "اقتدار ۳۶۰ در چهل و پنجمین فجر انقلاب" به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
همایش “اقتدار ۳۶۰ در چهل و پنجمین فجر انقلاب” در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، امیر دریادار شهرام ایرانی در «همایش اقتدار ۳۶۰ در چهل و پنجمین فجر انقلاب»، که با حضور فرمانده قرارگاه غرب ارتش، ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه، روحانیت معزز، جمعی از اساتید دانشگاه و خبرنگاران پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی اتش به دور دنیا را نمایشی از اقتدار نیروی دریایی ایران به جهانیان عنوان کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گسترده‌تر شدن تجارت دریایی و ایجاد بنادر جدید در طول دهه‌های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: لازم بود توجهی ویژه به بحث دریا داشته باشیم.

قول دادیم سفری به دور دنیا از طریق دریا داشته باشیم

ایرانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استفاده از برکات دریا، گفت: توسعه فعالیت‌های دریانوردی را به منظور نشان دادن اقتدار نیروی دریایی کشورمان در دستورکار نیروی دریایی قرار داده‌ایم و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، قول دادیم که برای اولین بار بتوانیم سفری به دور دنیا از طریق دریا داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای ماموریت ناوگروه ۸۶ در سفر به دور دنیا برای اینکه بتوانیم این مأموریت را اجرایی کنیم، حدود ۱۱ ماه کار علمی انجام دادیم و تنها دانسته‌های ما کتب و تجربیات دیگران در این راه بود.

۶۵ هزار کیلومتر را طی ۲۳۲ روز طی کردیم

ایرانی با اشاره به اینکه شروع مأموریت از سمت شرق بود، خاطرنشان کرد: در مأموریت ۳۶۰ از سمت شرق فعالیت دریانوردی را آغاز کردیم و مسیری به طول حدود ۶۵ هزار کیلومتر را طی مدت ۲۳۲ روز طی کردیم و به کشور بازگشتیم.

ناوشکن دنا توسط متخصصان کشورمان ساخته شده است

وی نرم‌افزاری که برای این سفر طراحی شده بود را نرم افزار راهنمای توزین شناورهای سنگین معرفی کرد و گفت: اگر وزن در یک کشتی به‌صورت متوازنی قرار نگیرد ممکن است در مقابل امواج دریا دچار شکستگی و پارگی شود، این نرم‌افزار هم به دست جوانان ما ساخته شده بود و ناوشکن دنا هم ناوشکنی بود، که توسط متخصصان کشورمان ساخته شده است.

از سه طوفان بزرگ دریایی عبور کردیم

این مسئول خاطرنشان کرد: در مسیر خود سه طوفان بزرگ در پیش داشتیم که یکی از آن‌ها در ورودی اقیانوس آرام بود و در عرض دریای اطلس که اقیانوسی خشن است، هم با طوفان‌های زیادی که گاهی ارتفاع امواج آن‌ها به ۱۲ تا ۲۰ متر هم می‌رسید برخورد کردیم، اما به سلامت از این طوفان‌ها عبور کردیم.

برزیل و آفریقای جنوبی باور نمی‌کردند از این طوفان‌ها عبور کردیم/ راه اندازی اولین مرکز درمانی دریایی ایران

به گفته ایرانی، با وجود مشکلات و تحریم‌های که دشمنان در طی مسیر برای ناوگروه ۸۶ به وجود آورده بودند و باتوجه به پیش بینی هایی که در این زمینه داشتیم، تلاش شد تا در بحث تجهیزات و امکانات کاملا با  آمادگی به این سفر ورود کنیم و در این راستا، اولین بیمارستان دریایی را با یک اتاق عمل تمام ایرانی در این ناو راه‌اندازی کردیم و از نظر تغذیه تمام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای سفر صورت گرفته بود، به گونه‌ای که در این مسیر حتی یک دانه برنج هم خریداری نشد.

نمایش اتحاد شیعه و سنی در مسجد کیپ تاون

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت در مسیر آمریکایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها مزاحمت‌های برای ناوگروه ۸۶ داشتند، در طول این سفر زمانی که به آفریقای جنوبی رسیدیم، ماه مبارک رمضان بود و تلاش شد تا در مسجد شیعیان کیپ تاون اتحاد بین شیعه و سنی را نشان دهیم. در این سفر اقتدار دریایی کشورمان را به نمایش گذاشتیم پس از اتمام سفر، پاکستانی ها اعلام کردند که این افتخار نه تنها متعلق به ایران، بلکه متعلق به همه جهان اسلام و کشورهای منطقه است، روس ها هم گفتند که نیروی دریایی کشوری، که توانسته چنین موفقیتی را کسب کند، آن کشور یک ابرقدرت است.

با روحیه و ایمان سفر دریایی طی شد

ایرانی بیان کرد: در طول سفر دریایی خانواده نیروهای ناوگروه همراهی و صبر زیادی از خود نشان دادند، در این مدت تعدادی از نیروهای مان پدر شدند و برخی از آن‌ها هم عزیزان خود را از دست دادند، اما همچنان با روحیه و ایمان به سفر ادامه دادند.

امیر دریایی گفت: طی هشت ماه سفر دریایی هرچه در کشور اتفاق افتاده بود در طی سفر اجرا میشد، مانند مراسمات شب یلدا، جشن‌های ایام ۲۲بهمن و… را برگزار کردیم.

برگی زرین از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران

محمد نبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به حماسه آفرینی نیروی دریایی ارتش در ماموریت ناوگروه ۸۵ از مکران تا سواحل اروپا، اظهار داشت: مأموریت دریانوردی به دور کره زمین با ناوشکن دنا را می‌توان برگی زرین در تاریخ افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران نام برد.

گفتنی است: در این مراسم،، تندیس ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی امیر دریادار« شهرام ایرانی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش به دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی اهدا شد، همچنین از امیر دریادار ایرانی با اهدای تندیس توسط رئیس دانشگاه رازی قدردانی شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.