پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18837
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ |
با حضور جمعی از هنرمندان کشوری:

اختتامیه بخش علمی جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه برگزار شد

آیین اختتامیه‌ بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی کرمانشاه با تقدیر از اثرهای برگزیده برگزار شد.
اختتامیه بخش علمی جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: محمدخیاط‌ زنجانی «مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه»پیش از ظهرامروز در سالن همایشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: برای اولین باراست که بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی به صورت مستقل از بخش بومی آن برگزار شده است.

خیاط زنجانی افزود: پس از پایش های اولیه ۵۴ اثر برای شرکت در مراسم اختتامیه بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند که امروز صاحبان آثار برتر معرفی می شوند.

به گفته خیاط زنجانی: برگزیدگان بخش بومی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی پیش از این در استان یزد معرفی و تجلیل شده بودند، روز گذشته نیز نشست هایی را با حضور کارشناسان و صاحبنظران حوزه قصه گویی برگزار کردیم که امیدواریم نتایج آن منجر به بروز و ظهور پژوهشگران بیشتری در حوزه قصه گویی در سطح کشور شود.

از قصه گویی برای سبک آموزش درست استفاده شود:
خیاط زنجانی از قصه گویی به عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری و انتقال مفاهیم یاد کرد و از خانواده‌ها خواست تا از قصه‌گویی برای آموزش سبک زندگی درست به فرزندان خود استفاده کنند.

توجه خداوند به قصه گویی در پرورش شخصیت انسان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: از قرآن به عنوان کامل‌ترین کتاب آسمانی در قالب قصه گفته شده است، توجه خداوند به قصه‌گویی در قرآن کریم نشان از کارکردهای فراوان قصه در پرورش شخصیت افراد دارد.

گفتنی است: در این جشنواره در بخش کتاب “دکتر فاطمه قانع” و “دکتر محمدرضا نجاریان” از استان یزد برای نگارش کتاب “معنویت در داستان کودکان” به عنوان برگزیدگان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

در بخش پایان‌نامه‌ هم “مولودالسادات حسینی سده” از استان اصفهان و “مینو منجزی‌ئیلاق” از استان لرستان به ترتیب رتبه اول و دوم جشنواره را کسب کردند.

در بخش مقالات نیز “مریم و مینا فراهانی” از استان مرکزی رتبه اول بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی را کسب کرده و “فهیمه مسلمی”، “رضا علی نوروزی” و “جابر افتخاری” از استان فارس مشترکا رتبه دوم بخش مقالات را کسب کردند. رتبه سوم این بخش هم به مقاله “سیده هاجر اکبری نودهی” و “آسیه تاج آبادی” از استان گیلان اختصاص پیدا کرد.

در بخش جستار بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی هم “سپیده داداش زاده” از استان البرز،” لیلا سپهری” از استان خوزستان و “ژیلا خاکپور” از استان مازندران رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. و از “سرهنگ فرهاد مرادی” هم به عنوان برگزیده بخش نیروی انتظامی تجلیل شد.

این مراسم همراه بود با قصه گویی و اجرای گروه سرود و تجلیل از برگزیدگان بخش علمی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور./ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.