پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18842
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ |
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه:

حب “مَرد مقاوم میدان” مرزهای شعر و مقاومت را هم درنوردید

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: محفل ادبی شعر مقاومت بیانگر شعور و عشق به سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است و حب "مَرد مقاوم میدان" مرزهای شعر و مقاومت را هم درنوردیده است.
حب “مَرد مقاوم میدان” مرزهای شعر و مقاومت را هم درنوردید

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سرهنگ افشین آزادی ضمن تبریک هفته مقاومت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از هنرمندان به‌ویژه شاعران انقلابی و متعهد به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با دشمنان انقلاب نام بردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: هنرمندان شاعر با استفاده از ظرفیت‌های هنری و ابزار هنر با بینش عمیق دینی و با بصیرت و آگاهی و از عمق جان از انقلاب و ولایت و شهدا دفاع می‌کنند.

این مسئول به تاکیدات مهم متولیان انقلاب به‌ویژه مقام معظم رهبری به تاثیر گذاری زبان هنر اشاره کرد و افزود: برای تبیین دو مقوله مهم جهاد و مقاومت به همراه تبیین جایگاه با عظمت مادران و زنان مسلمان زبان هنر و قلم بهترین ابزار است.

آزادی به نقل قول از بزرگان اسلام و انقلاب که فرموده‌اند: الشعرا امراء الکلام یعنی شاعران امیران کلام هستند و این بخاطر تاثیر گذاری و نفوذی است که کلام و سخن دارد، اشاره و تصریح کرد: امروزه بهترین نوع جهاد، همان جهاد تبیین و روشنگری است، که اگر از زبان هنرمندان به‌ویژه شاعران تبیین صورت بگیرد نتیجه بسیار بهتری از دهها سخنرانی خواهد داشت.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، وجود آن همه زائر و عاشق حاج قاسم را نشانگر ارادت عام و خاص افراد جامعه‌ و جهان به این سپهبد شهید دانست و افزود: راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره روشن و چراغ راه ما است و این واقعه نشان داد که دشمنان ما حتی از تبیین افکار ایشان و سپاه مقدر و مَردمی که در همه عرصه‌ها پشتیبان هموطنان هستند، هراس دارند و این نقطه قوت نیروهای انقلابی و مدافعان حرم است.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با بیان اینکه، عنوان سردار بزرگ ایران زمین حاج قاسم سلیمانی، گفت: واژه «مَرد میدان» چقدر زیبنده هیبت مَردانه این شهید والامقام است، لذا این محافل ادبی شعر مقاومت بیانگر شعور و عشق به سردار دلها با همه وجود است.

 

سرهنگ آزادی شاعران را به عنوان مبلغان و جهادگران جهاد تبیین و روشنگری و سربازان خط مقدم جهاد و مبارزه با زبان قلم عنوان کرد و افزود: و نقش هنرمندان به‌ویژه شاعران در تبیین حضور حداکثری مَردم در انتخابات حائز اهمیت است.

گفتنی است، عصر شعر مقاومت به یاد سالروز شهادت سردار دلها و ولادت حضرت صدیقه کبری(س) همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته مقاومت و تکریم مقام زن به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، سازمان بسیج مداحان، اداره کل بنیاد حفظ آثار استان و نهاد کتابخانه‌ها در سالن زنده یاد احمد عزیزی برگزار شد و از ۱۰ شاعر در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.