پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18832
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ |
استاندار کرمانشاه:

قصه گویی جایگاه مهمی برای هدایت‌گری انسان است

استاندار کرمانشاه قصه گویی را جزو شاخصه‌های اصلی ایرانی‌ها دانست و گفت، قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم.
قصه گویی جایگاه مهمی برای هدایت‌گری انسان است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، پیش از ظهر امروز درآیین اختتامیه‌ بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی کرمانشاه، در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: قصه گویی‌ گام مهمی در جهت انتقال ارزش‌ها در جامعه است، و قصه بازتاب فرهنگ و تمدن یک ملت و نشان می دهد.

قصه گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم:
مدیر ارشد استان، قصه گویی را پدیده ای دانست که در زندگی پیشینیان ما جاری و ساری بوده، و افزود: برگزاری جشنواره‌های این چنینی بهانه‌ای است که قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم.

صحرایی با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، در ادامه گفت: می‌توان به خوبی تحت تاثیر قصه گویی آنها قرار بگیریم، قصه گویی یک فرصت ارزشمند برای آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جوان است.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزش های والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به نسل آینده انتقال داد.
وی افزود: با  برگزاری چنین جشنواره‌هایی، می توانیم جوانانی مطالبه گر و اهل اندیشه تربیت کنیم تا در راستای گام دوم انقلاب قدم بردارند و به آرمان امام خمینی (ره) و انقلاب و خون شهدا متعهد باشند و با قوت و قدرت راه انقلاب را ادامه دهند.

محتواهایی که در قالب قصه بیان می‌شود، گیرایی بیشتری دارد:
صحرایی معتقد بود، محتواهایی که در قالب قصه بیان می شوند گیرایی بیشتری در مخاطبان دارند، قصه می تواند نقش مهمی در هدایت انسانها داشته باشد، باید از طریق قصه مفاهیم آموزنده را به جامعه به خصوص جوانان انتقال دهیم، قصه گویی جزو شاخصه‌های اصلی ایرانی‌هاست و باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: بهترین قصه‌ها و داستان‌ها در قرآن کریم آمده است که در آن دروغ راه ندارد، آموزنده و عبرت گیرنده است که باید بیشتر روی آنها کار کنیم.
صحرایی در خاتمه سخنانش قصه ها را تنها مختص کودکان ندانست و افزود: امیدوارم از قصه‌ها هم خودمان استفاده کنیم و هم از آن برای هدایت‌گری نسل آینده استفاده کنیم./ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.