پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18706
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ |
معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد

دانشگاه رازی کرمانشاه میزبان سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه میزبان سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه است.
دانشگاه رازی کرمانشاه میزبان سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، تورج زینی وند، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: چهار رویداد مهم، «راهیان نور، انتخابات مجلس شورای اسلامی، جشنواره قرآن و عترت و گرامیداشت دهه مبارک فجر» در دستور کار دانشگاه رازی کرمانشاه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: سی و هشتمین جشنواره عترت و قرآن به عنوان قدیمی ترین و ریشه دارترین جشنواره‌هایی است، که توسط وزارت علوم برگزار می‌شود، این جشنواره در دومرحله داخلی در دانشگاه‌ها و سپس ملی و کشوری بین دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: جشنواره قرآن و عترت در مرحله داخلی بین دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم برگزار خواهدشد و پس از معرفی برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

جشنواره قرآن و عترت ۲۴و ۲۵ بهمن ماه برگزار می‌شود

وی مرحله ثبت نام اولیه و داخلی دانشجویان برای شرکت در این رویداد را از ۲۰ آذرماه عنوان کرد و افزود: این ثبت نامها تا بهمن ماه ادامه دارد و در نهایت این مسابقه در ۲۴ و ۲۵ بهمن در سالن شهید علی محمدی دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی برگزار شود.

جشنواره قرآن و عترت در ۹ بخش و ۴۰ رشته برگزار می‌شود

زینی وند گفت: تاکنون ۵۰ نفر در مسابقات داخلی جشنواره ثبت نام کرده‌اند، این فراخوان از پنج روز گذشته آغاز شده و قرار است در ۹ بخش و ۴۰ رشته برگزار شود، شرکت کنندگانی که در بخش داخلی موفق به کسب نمره کافی شوند به مسابقات کشوری که در اسفندماه در کردستان برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

دانشجویان موفق عضو بنیاد نخبگان خواهند شد

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، سال گذشته پنج نفر از دانشجویان دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه شدند، این افراد به مرحله مرحله سراسری راه یافتند که در نهایت یک نفر در مرحله ملی موفق به کسب مقام شد و امسال نیز دانشجویانی که موفق به کسب مقام شوند عضو بنیاد نخبگان خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، یکی از کارهای ماندگاری در حوزه قرآن و عترت را، راه‌اندازی مدرسه قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: با فعالیت پنج ساله در دانشگاه رازی به صورت تشکیلاتی برنامه‌ریزی‌هایی برای مدیریت فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه انجام گرفته است.

هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت آشنایی دانشجویان با مسائل و سیره اهل بیت(ع) است

این مسئول ساماندهی و مدیریت فعالیت‌های دانشگاه‌های استان را ذیل مدرسه قرآن و عترت دانست و گفت: هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت آشنایی دانشجویان با این مسائل و سیره اهل بیت (ع) و نیز انس با قرآن است، چرا که با هدایت آنها به سمت قرآن و عترت چالش‌های موجود در جامعه برطرف و آسیب‌های اجتماعی کمتری ایجاد می‌شود.

زینی وند به فعالیت مدرسه قرآن و عترت در دانشگاه رازی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: امتیازاتی برای اعضای این مدرسه در نظر گرفته شده است، راه‌اندازی انجمن حافظان، انجمن قاریان ایجاد، بانک اطلاعاتی، صدور کارت‌هایی شناسایی برای آنها به منظور ارائه کمک‌های رفاهی، فرهنگی، خوابگاه و اسکان رایگان، تغذیه رایگان و… از جمله فعالیت‌های این مدرسه می‌باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در جشنواره قرآنی کارکنان دانشگاه و فرزندانشان شرکت دارند، گفت: هدف اصلی ما این است جامعه دانشگاهی با مباحث دینی بیشتر آشنا شود.

زینی وند از ثبت نام دانشجویان در قالب راهیان نور خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مراسمات آشنایی بیشتر دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان است، دیدن این یادمان ها برای جوانان بسیار تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه، خاطر نشان کرد: نظریه پرداز در استان زیاد داریم، انتظار می رود، خبرنگاران بیایند و با آنها گفتگو کرده و برای عموم انتشار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای زیارت یادمان بازی دراز بالغ بر ۳۰۰ نفر از دانشگاه رازی راهی یادمان ها در غرب و جنوب شده بود، از حمایت دانشگاه رازی در اربعین امسال سخن گفت و افزود: در اربعین سال جاری همه خوابگاه ها برای استقبال و اسکان دانشجویان کشور آماده شده بود.

برگزاری سالگرد سردار دل ها

زینی وند از برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد، که در ۱۳ دیماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته مهمانانی از عراق، سوریه و لبنان داشتیم که دستاوردهای خوبی برای دانشگاه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشا از برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بسیار گسترده است.

معصومه عزیزی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تأسیس مدرسه قرآن و عترت، به زمان شیوع ویروس کرونا برخورد، در پاسخ به خبرنگاران، گفت: برای شرکت در جشنواره قرآن و عترت، تا امروز ۵۱ نفر ثبت نام کرده اند، ۳۸ دوره نیز در سال گذشته برگزاری جشنواره داشته ایم، تیز جشنواره پخش شده و ارسال پیامک به کلیه دانشجویان داشته ایم.

کارشناس قرآنی دانشگاه رازی کرمانشاه از صادر شدن گواهی به همه کسانی که در جلسات قرآن و عترت حضور داشتند خبر داد و افزود: ۳۸ جلسه برای شرکت کنندگان هر جلسه یک ساعت و نیم کلاس داشته‌ایم.

گفتنی است: در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ های لازم داده شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.