پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18671
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ |
مدیرکل فنی و ترافیک استانداری کرمانشاه:

دست فروشان در ایجاد ترافیک کرمانشاه نقش دارند

مدیرکل فنی و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: تجمع دست فروشان در ایجاد ترافیک استان نقش دارند.
دست فروشان در ایجاد ترافیک کرمانشاه نقش دارند

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، جلسه شورای ترافیک استان به ریاست معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و با حضور مدیران کل امور فنی و ترافیک، امور شهری و شوراها، مدیر کل پزشکی قانونی و سایر مدیران عضو ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار و موضوعاتی مانند هوشمندسازی معابر، پایش تصویری، پروژه های عمرانی، مصوبات ابلاغی وزارت کشور و… پیگیری شد.

محمد جواد خجسته مدیرکل فنی و ترافیک استانداری کرمانشاه در این جلسه با توجه به گزارشات داده شده از سوی مسئولان حاضر، اظهار کرد: دوربینها اگر در سطح شهر بزرگراه ها و مرکز پر تردد خارج از شهر هوشمند شوند، قطعاً در کاهش ترافیک و تصادفات نقش مهمی خواهند داشت.

خجسته با اشاره به بحث جلسه « شورای ترافیک» افزود: آنچه که قانون گفته برای دستگاه های متولی بررسی شود و مواردی که نیاز به تصمیم گیری دارد به جلسات استانداری آورده شود.

طرح های جدیدتصمیم جدید می طلبد:

وی ادامه گفت: طرحهای جدیدی داریم که تصمیم جدید می طلبد، لازم است بررسی شود علت سوانح و تلفات در بزرگراه ها چه هست، معابر حادثه خیز نیاز به اصلاحات دارد یا علت چیز دیگری است.

مدیریت روی دست فروشان انجام نشده:

خجسته یکی از مهمترین عوامل مشکل ترافیکی را دست فروشان در پیاده رو ها و کنار خیابان عنوان کرد و افزود: تا امروز روی این موضوع مدیریت نشده که لازم است با جدیت بررسی شود.

کرمانشاه پیست اتومبیلرانی لازم دارد:

مدیرکل فنی و ترافیک استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان در جاده سراب نیلوفر اقدام به برگزاری مسابقات بین خودشان دارند، که این موضوع خطرناک و مشکل آفرین است، گفت: کرمانشاه نیاز دارد یک پیست اتومبیلرانی داشته باشد.
خجسته در بخش دیگری از سخنانش، گفت: تقاضا از سوی شهروندان زیاد است، اگر شهرداری ها نیاز به سند راهبردی دارند، این موضوع در دست تهیه است، همه شهرستان های بزرگ نیاز است طرح جامع ترافیکی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

مشکلات نقاط حادثه‌خیز در جلسه تهران مطرح می شود

در این جلسه طهماسب نجفی« معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه»، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: بحث روان سازی ترافیک برای ما خیلی اهمیت دارد، قرار است سه شنبه همین هفته موضوع نقاط حادثه‌خیز در جلسه ای که در تهران قرار است برگزار شود، مطرح و بررسی شود.

امسال همه بایستی بسیج شویم:

نجفی آمار جانباختگان را در بحث سوانح درون شهری خیلی بالا عنوان کرد و افزود: امسال همه برای رفع این مشکل بایستی بسیج شویم، لازم است دوربینها در بزرگراه ها هم براه بیفتد، برای اربعین هم اگر دوربین لازم باشد، ما کمک میکنیم دوربین ها برای اربعین راه اندازی شود.

نجفی از شهرداری‌ها خواست با جدیت موضوع را دنبال کنند و تأکید کرد: اعتبارات شهرداری ها بستگی به فعالیتشان دارد، کم کاری شود، اعتبارات آنها کم می شود.

این مسئول تأکید کرد: در بحث دوربینها جدی کار شود، بازدیدهای میدانی داشته باشیم، راه هایی که افتتاح می شود، حتماً جلسه کارشناسی داشته باشد، راه تا تکمیل نشود از نظر زیرساخت، روستایی و… واگذار نشود، کلیه مراحل مکتوب ارائه شود. هر دو هفته یکبار لازم است در خصوص فرهنگ ترافیک جلسه برگزار شود.

بیشترین عامل سوانح جاده ای  انسانی است:

در این جلسه فردین سروش« دبیر شورای ترافیک استان»، بیشترین نقش سوانح رانندگی را نقش انسانی دانست و افزود؛ ترافیک به گونه ای روی راننده گان تاثیر گذاشته که در بعضی موارد پرخاشگر شده اند.

سروش افزود: صدا و سیما و رسانه ها در کاهش تصادفات با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانند نقش بسیار خوبی داشته باشند، لازم است یک کمیته آموزشی برای آموزش فرهنگ ترافیک فعال شود.

سروش در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پل قره سو گفت: شهرداری قرار شده نتیجه این پل را برای ما بفرستد، مشکل سه راه حافظیه را نیز قرار است شهرداری تعیین تکلیف کند و موانعی را که مغازه داران درب مغازه ها میگذارند را هم قرار شده شهرداری تذکر دهد.

طی ۹ ماه ۱۰۱ نفر تلفات جانی جاده ای داشته ایم:

سرهنگ محمد حیدی« رییس پلیس راهور استان»، در این جلسه اظهار کرد: ایمنی ترافیک پیچیده ترین حوزه مدیران است، در حوزه درون شهری طی ۹ ماهه سال جاری ۱۰۱نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند، که اگر ۵۰٪ این متوفیان سرپرست خانواده باشد چه آسیب‌های اجتماعی ایجاد می شود.

فروردین و تیرماه کاهش جانباختگان را داشته ایم:

حیدری آمار ۹ ماه سال جاری را ۱۵٪ افزایش تلفات و چهار درصد کاهش جرحی عنوان کرد و افزود: در ماه‌های فروردین و تیرماه سال جاری به جهت کنترل کردن جاده ها کاهش تصادفات داشته ایم.

رییس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه هشت شهردار در استان اعتبار ترافیکی دارند، و در بحث روشنایی معابر شهری خوب کار شده، گفت: انتظار داریم در حوزه شهرداری خدمات بخوبی انجام شود.

حیدری در ادامه گفت: با آموزش و پرورش هماهنگ شده، دانش آموزان تحت آموزش یک روزه در اختیار راهور باشند تا قوانین و آموزش های لازم را ببینند.

حیدری در خصوص طرح زوج و فرد درون شهری گفت: طرح زوج و فرد برگزار می‌شود و در این خصوص ۴۱ دوربین کنترل سرعت در نظر گرفته شده، اگر این کنترل ها نبود تلفات ترافیکی از ۲۰۰ نفر هم بالا تر می شد.

رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نیز در این جلسه از مشکلاتی که با بستن دور برگردان سه راه حافظیه برای تسهیل در کار اورژانس دارد سخن گفت.

سرعت انتقال بیمار به مراکز درمانی اولویت کار ما است:

مسعود قلعه سفیدی گفت: به جهت بستن دور برگردان سه راه حافظیه حمل مجروحان و بیماران به بیمارستان های شهدا، طالقانی و امام علی(ع)، با تأخیر انجام می شود، جان مَردم در دست ما است و سرعت در انتقال مجروح و بیمار به مراکز درمانی اولویت کار است.

قلعه سفیدی از دیگر مشکلات سر راه اورژانس به پارکینگی که بعد از پزشکی قانونی و بیمارستان بیستون ایجاد شده، اشاره کرد و افزود: مرکز بهداشت ما داخل این پارکینگ است که با مشکل تردد مواجه هستیم، گاهی هم خودرویی درب ورودی ما پارک می کند که سهولت کار را به تعویق می اندازد، این مسیر پیاده رو است به شهرداری اجازه داده شده پارکینگ عموی بزنند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.