پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18547
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ |
رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

حذف مهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان/ تبلیغات زود هنگام رصد و برخورد قانونی می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از حذفومهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان خبر داد و گفت: هیئت داوران هرگونه تبلیغات زود هنگام داوطلبان را رصد و برخورد قانونی می‌کنند.
حذف مهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان/ تبلیغات زود هنگام رصد و برخورد قانونی می‌شود

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: علی شعبانی، امروز در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان، که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، شروع روند انتخابات را از پانزدهم مردادماه سال جاری عنوان کرد و افزود: روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پانزدهم مرداد ماه امسال رسماً با دستور وزیر کشور آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان ۱۰۶۷ داوطلب پیش ثبت نام را آغاز کرده‌اند، گفت: مرحله پیش ثبت نام داوطلبان در این دوره اضافه شده و داوطلبانی که در این مرحله تأیید شده و کد رهگیری برای آنان صادر شده‌است، مجاز به ثبت نام نهایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۶۱ نفر در مهرماه ثبت نام خود را نهایی کردند و تا امروز صلاحیت ۲۴۶ نفر احراز شده و مابقی یا احراز صلاحیت نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند، که به این افراد فرصت اعتراض داده شده و اعتراض آنها در حال رسیدگی می‌باشد.

به گفته این مسئول: از مجموع ثبت نامی‌های صورت گرفته ۲۰۱ نفر عدم تأیید صلاحیت شدند، که یکی از دلایل آن عدم بارگذاری مدارک لازم بودو صلاحیت ۱۱۱ نفر نیز احراز نشده، که این افرادنیز می‌توانند اعتراض کنند و به اعتراض آنها رسیدگی می شود، سه داوطلبان هم در این دوره از ثبت نام انصراف دادند.

داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده به دلیل نقص مدارک است

شعبانی با اشاره به اینکه نقص مدارک دلیل احراز نشدن صلاحیت داوطلبان بوده، گفت:در این مرحله با وجود مرحله پیش ثبت نام انتخابات، موج سواری‌ رسانه‌های معاند در خصوص رد صلاحیت گسترده داوطلبان، که در دوره‌های گذشته صورت می‌گرفت محقق نشد، در این دوره مشخص شد عمده داوطلبانی، که رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده به دلیل نقص مدارک بوده است.

وی عنوان کرد: آمار نهایی داوطلبان با مشخص شدن نتیجه اعتراضات آنان در اختیار هیئت نظارت قرار می‌گیرد و هیئت نظارت پس از بررسی‌های لازم اسامی داوطلبان نهایی، که صلاحیت آنها تایید شده را اعلام می‌کند.

یازدهم اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تأکید کرد: پس مرحله اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تعداد قطعی داوطلبان مشخص شده و مراحل نهایی برگزاری انتخابات انجام می‌گیرد و در یازدهم اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود.

امسال هیئت اجرایی کار هردو انتخابات را به صورت مشترک انجام می‌دهند

شعبانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: در این دوره ۶ کاندیدا از استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند این انتخابات به صورت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و هیئت اجرایی هر دو انتخابات برای اولین بار به صورت مشترک کار را انجام خواهند داد.

مهر انتخابات در شناسنامه حذف شد

شعبانی با اشاره به حذف مُهر انتخابات، گفت: در این دوره از انتخابات رأی دهندگان می‌توانند با هر کارت شناسایی معتبر که در آن کد ملی قید شده باشداز قبیل «گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و…» به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند و هیچ مهری در شناسنامه درج نمی‌شود.

باتبلیغات زود هنگام برخورد می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص تبلیغات کاندیداها، گفت: کاندید ها می‌توانند به مدت یک هفته از «سوم لغایت نهم اسفند ماه»، تبلیغات را در چارچوب قانون انجام دهند، ضمناً هرگونه تبلیغات زود هنگام تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود و تبلیغات زود هنگام بر صلاحیت کاندیداها اثرگذار است و در این رابطه هیئت نظارت هرگونه تبلیغات زودهنگام داوطلبان را در فضای مجازی و در جلسات خانگی و… رصد کرده و با داوطلبان طبق قانون برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات امکان تبلیغ کاندیداها از صدا و سیما هم فراهم شده است، گفت: کاندیداهای استان می‌توانند در شبکه زاگرس تبلیغات خود را در مهلت مقرر قانونی انجام دهند.

این مسئول گفت: وزارت کشور تنها مجری انتخابات است در عملیات انتخابات همه نهادها و دستگاه‌ها مسئولیت دارند و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تأمین نیروی انسانی موظفند کمک وزارت کشور باشند تا شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه، امن، سالم و پرشور در کشور باشیم.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.