پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18411
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ |
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه مطرح کرد

اهمیت نقش محوری زن در جامعه‌/ در همه عرصه‌ها شهید بسیجی داریم

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاها نقش محوری زن در جامعه‌ را مهم دانست و گفت: در همه عرصه‌های اجتماعی شهید بسیجی داریم.
اهمیت نقش محوری زن در جامعه‌/ در همه عرصه‌ها شهید بسیجی داریم

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سرهنگ یاسر سعیدی عصر امروز در مراسم عصر شعر جانفدا و نشست بصیرتی جهادتبیین که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان، که در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ما انسان ها برای چیزی که علاقمند هستم مراقبت و هزینه می‌کنیم و این ارزشمند است، همانطور ما با همین فرهنگ بسیجی برای انقلاب اسلامی هزینه کردیم و شهدای بسیاری تقدیم شدند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با یادآوری اینکه از اول انقلاب تا کنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر شهید تقدیم انقلاب کردیم، افزود: به عنوان مثال شهدای ما، از نخست وزیر تا دانش آموز و کارمند، شیعه و سنتی، اهل حق، کُرد و فارس، لر و بلوچ و… در هر قومی و نقشی و جایگاهی که قرار بگیریم و بیاندیشیم تابلوی یک نمونه از شهدا را داریم.

این مسئول ادامه داد: این هزینه برای این نظام است و چه افرادی از عزیزان خود گذشتند و این هزینه سنگینی بوده است.

سعیدی با گرامیداشت یاد شهید چمران، شهید اهل قلم، تصریح کرد: تنها کسی که نمره ۲۱ گرفته شهید چمران بود، که استاد او گفت بود در طول تاریخ کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد و ایشان کسی بود که عهد بست تا روزی که دشمنان حضور دارند صحنه مبارزه فرهنگی را ترک نکنند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی کسی بود، که فرهنگ و معادله جهان را تغییر داد و اکنون نیاز داریم به این فرهنگ و الگوهای وارسته انقلابی که رشد کنند و سبب تربیت و رشد دیگران باشند.

وی گفت: دشمنان ما امکانات و زور و تجهیزات لازم را در اختیار دارند، اما نقش محوری زن در جامعه‌ و خانواده به‌عنوان رشته اصلی مهره های این نقش مهم کانون خانواده با زن تشکیل می‌شود با حضور زنی که آگاه و فهمیده است، همچنین در تربیت خود، همسر و فرزندان در جامعه کوچک خانواده نقش موثری دارد.

سعیدی تاکید کرد: کانون فکری مادر و همسر در خانواده بر اساس محبت است و خدا او را برای محبت آفریده و کودکان بایست در چنین فضایی تربیت و رشد پیدا کنند.

این مسئول عنوان کرد: زن ها در زندگی معاون هماهنگ کننده هستند و فرمانده یعنی آقای آن خانواده حرف اول و آخر یعنی چشم را در خانه میزند و این چراغ فرهنگی و بسیجی را هر جایی می‌توان روشن کرد و اما اصول این تربیت حائز اهمیت است و آن را با چه ابزار و ایدها ی می‌توان نشان داد در فرهنگ مهم است.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: قرآن دفترچه راهنما و زندگی ما است، که پیامبر و ائمه اطهار به‌عنوان فرستاده خدا آمدند تا فرهنگ قرآن را در همه شئونات بشری منتشر کنند، که یکی از آن فرهنگ تربیت است و افرادی مثل حاج قاسم سلیمانی را تحویل جامعه می‌دهیم.

این مسئول یادآور شد: بیش از ۴۰ و چند سال دشمنان جنگ تحمیلی و ترور را مقابل ما گذاشتند، اما ما داریم با همه فشارها پیش می‌رویم و ثابت قدم و استوار در عرصه انقلاب اسلامی حضور داریم و این فرهنگ قرآنی را در هم جامعه خارجی و داخلی و خرد و کلان می‌توان اجرا کرد.

گفتنی است، در این مراسم که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان به ویژه کانون بسیج هنرمندان ناحیه کرمانشاه، حوزه نور خواهران، بسیج جامعه‌کشاورزی برگزار شد از شاعران فعال بسیجی و انقلابی سرکارخانم: بتول‌احمدی، مریم‌رستمی، محنا امیری و فاطمه‌زهرا تکلف پور که در عرصه فرهنگی و هنری حضور موثر دارند و در سنگر بسیج خدمت می‌کنند، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

این مراسم همچنین با تلاوت آیات قرآن کریم توسط جناب آقای ملکی، اجرا گروه سرود سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی سرپرست گروه: آقای حسنی و خانم نظری، اجرا زنده میناکاری سرکارخانم زهرا حسین ‌آبادی، اجرا زنده طراحی با قلم جناب آقای مصیب‌ویسی، عکاس: سارامروتی و… برگزار شد.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.