پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18419
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ |
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد

برگزاری جشنواره «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» در کرمانشاه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: جشنواره پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، مصطفی مصطفایی امروز در نشست خبری، با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، شعار امسال هفته پژوهش را باتوجه به شعار سال عنوان کرد و افزود: «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» خواهد بود و این جشنواره از یازدهم الی شانزدهم آذرماه برگزار می‌شود.

دانشگاه رازی کرمانشاه متولی اصلی برگزاری مراسم هفته پژوهش

وی هدف از برگزاری این هفته را اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و تقویت فرهنگ پژوهش برای پیشرفت جامعه و توسعه متوازن علمی عنوان کرد و افزود: دانشگاه رازی متولی اصلی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در استان است و سایر دستگاه ها و سازمانها هم مسئولیت هایی در این خصوص به عهده دارند، که می‌توان گفت در این راستا برگزاری یک جشنواره درون دانشگاهی و یک جشنواره استانی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

حدود ۱۰۰ نفر برتر تجلیل خواهند شد

مصطفایی از دیگر برنامه‌های این جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه رازی روز دوشنبه ۱۳ آذر و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز پنجشنبه ۱۶ آذر خبر داد و افزود: در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی، از حدود ۱۰۰ نفر تقدیر خواهد شد، که سه نفر سرآمد علمی، ۶ پژوهشگر پر استناد یک درصد برتر جهان، ۱۹ پژوهشگر پر استناد دو درصد برتر جهان و ۱۴ دانشجوی برتر جزو آنها خواهند بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: امسال توجه ویژه‌ای به حوزه کارآفرینی داریم و از طرح های پژوهشی و پایان نامه‌های برتر در حوزه ارتباط با جامعه و نیز دستگاه هایی که در طول سال ارتباط بیشتری با دانشگاه داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

تجلیل از بیش از۹۰ نفر برگزیده استان کرمانشاه

این مسئول در خصوص برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در ۱۶ آذر، گفت: در این مراسم هم از بیش از ۹۰ نفر از برگزیدگان استان در این حوزه تجلیل خواهد شد، که این برگزیدگان شامل سه سرآمد علمی استان در کشور، چهار برگزیده استان در حوزه‌های تخصصی، ۳۵ نفر از پژوهشگران دانشگاه های استان، ۱۲ نفر از برگزیدگان مراکز تحقیقاتی و ۱۸ فناور برگزیده از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواهند بود.

مصطفایی در ادامه گفت: امسال برای معرفی پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی، ۳۱ پرونده از ۱۹ دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است که ۱۵ نفر آنها برای تجلیل انتخاب شده‌اند.

یک پژوهشگر از فرهنگ هنر معرفی و تجلیل می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: امسال برای نخستین بار یک مدیر، دانش آموز، بانو، کشاورز، صنعتگر، خیر و کارآفرین که در حوزه پژوهشی فعالیت موثری داشته‌اند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند و در کنار اینها نیز امسال برای اولین بار از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خواسته شده تا در حوزه فرهنگ و هنر هم یک نفر را به عنوان پژوهشگر به ما معرفی کند، تا مورد تشویق قرار گیرد.

۵۷ دستاورد دانشگاه رازی به نمایش گذاشته می‌شود

به گفته مصطفایی، امسال مانند سنوات گذشته نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در روزهای چهارم تا هشتم دیماه در محل نمایشگاه های دائمی استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد و در این راستا دانشگاه رازی در این نمایشگاه ۵۷ دستاورد خود را به نمایش گذاشته می‌شود.

مصطفایی تأکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری تورهای صنعتی مخصوص دانشجویان و اعضای هیات علمی را با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی در دو روز ۱۵ و ۲۰ آذر با بازدید از چهار واحد  صنعتی استان برگزار خواهیم کرد، همچنین در این ایام برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی در دانشگاه رازی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند در حوزه های کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش، راه های خلق ثروت و ایده پردازی و … در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه دانشگاه رازی در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از دانشگاه های معتبر کشور در امر پژوهش است، به گونه‌ای که در رتبه بندی های مختلف همچون ISC و تایمز جایگاه خوبی برخوردار است.

علی براتی در ادامه این جلسه، رشد علمی دانشگاه را از سال ۱۹۹۸ تا امروز خوب عنوان کرد و گفت: در کل کشور نیاز به فرهنگ نوآوری و فناوری داریم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص غرفه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه رازی در پارک شاهد کرمانشاه، گفت: یک غرفه وسیع برای این منظور در نظر گرفته شده، که ۵۷ دستاورد پژوهشی را به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.