پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 12852
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ |
رئیس حوزه هنری کرمانشاه خبر داد

توانمند سازی هنری و اجتماعی مناطق محروم کرمانشاه الزامی است

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: ۴۰۰ هزار نفر در شهر کرمانشاه از نظر رفاهی در وضعیت بحرانی قرار دارند.
توانمند سازی هنری و اجتماعی مناطق محروم کرمانشاه الزامی است

افشین آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: حوزه هنری استان برنامه‌های فرهنگی در راستای توانمندسازی مناطق محروم از جمله مرادآباد، ملاحسینی، کرناچی و آقاجان و… در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با یادآوری اینکه در شهر کرمانشاه بیش از ۴۰۰ هزار نفر از نظر رفاهی در وضعیت بحرانی قرار دارند، بیان کرد: از نیمه دوم سال ۹۹ در محله‌های کم‌برخوردار کرمانشاه به طور منظم این برنامه های هدفمند آغاز شده بود، که به دلیل استقبال مَردم تصمیم برای توسعه و پیشرفت این آن در سال ۱۴۰۰ گرفته شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ابتدای کار کودکان و نوجوانان مناطق محروم به سینما برده شده‌است، ادامه داد: در مراحل بعدی با بردن تجهیزات سینمایی اکران فیلم در این مناطق انجام می‌شود که در زمینه فرهنگ سازی نیز مفید و موثر است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ ماه جاری کارشناسان اداره کل حوزه هنری استان کرمانشاه در قالب جلسه کاری به محله ملاحسینی رفتند، افزود: این افراد به همراه هنرمندان برای بررسی دقیق مشکلات از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کردند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از تحلیل مشاهدات میدانی در این مناطق هفته آینده برنامه‌های اجرایی به صورت دقیق اعلام خواهد شد، که امیدواریم با قدرت پیش رود.

آزادی محور اصلی کار حوزه هنری استان کرمانشاه را در محلات محروم و به صورت ارائه آموزش دانست و تصریح کرد: کودکان محله ملاحسینی شهر کرمانشاه طی استعدادیابی‌هایی کارشناسان حوزه هنری در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی بسیار مستعد هستند و آموزش‌های لازم به صورت جدی در این حوزه‌ها انجام می‌پذیرد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان از اکران فیلم، اعزام گروهای تئاتر برای اجرای برنامه و برگزاری نشست‌های ادبی در محله ملاحسینی به همت حوزه هنری استان کرمانشاه خبر داد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه شرایط نامطلوب رفاهی، بهداشتی و اجتماعی مناطق محروم شهر کرمانشاه را خطاب قرار داد و از مسؤولان خواست نسبت به رفع آن پیگیر باشند.

آزادی اجرای مستقیم طرح‌های فرهنگی و هنری در محله‌های استان کرمانشاه را ابتدا با هدف خدمت‌رسانی به مردم و در نهایت برای جلب توجه مسؤولان و اصحاب رسانه به سمت این محله‌ها دانست و اظهار داشت: فرهنگ و هنر غنی ایرانی برخاسته از همین مناطق است و باید مورد حمایت باشد.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.