پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18540
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ |
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد

پژوهش موتور پیشرفت و توسعه کشور/ دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه برتر جهان شد

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه پژوهش را موتور پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه در سه حوزه در جمع دانشگاه‌های جهان برتر شد.
پژوهش موتور پیشرفت و توسعه کشور/ دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه برتر جهان شد

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه: محمد نبی احمدی در مراسم بیست و چهارمین جشنواره پژوهشگران و فناوران دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهش را به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر کشور، دانست و اظهار داشت: فناوری باید مبتنی با پژوهش باشد و لازمه ارتقاء علم پژوهش است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تأکید کرد: فناوری باید مبتنی با پژوهش باشد، پژوهش می‌تواند علم نهان را بیان کند و با تبدیل آن به پدیده و اختراع، منجر به تجاری‌سازی و تولید انبوه شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم علم را ارتقاء دهیم، بایستی علم مبنی بر پژوهش باشد، در کشورهای مختلف نقدهایی در خصوص پژوهش داریم که بخشی از آنها به جا است.

پژوهش را نادیده نگیریم

نبی احمدی تأکید کرد: فن آوری را که حاصل پژوهش است، بایستی به فن آوری اهمیت دهیم، پژوهش را نادیده نگیریم و پژوهشگران را تجلیل کنیم.

تولیدات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه روند رو به رشد خوبی دارد

این مسئول با اشاره به برخی از رتبه‌بندی برتر دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های برتر، افزود: دانشگاه رازی در سه حوزه مهندسی، علوم فیزیکی و حوزه علوم زیستی در نظام رتبه‌بندی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به‌عنوان سرآمدان علمی و آموزشی کشور در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند، ۶ نفر از پژوهشگران در جمع پژهشگران پراستناد یک‌درصد برتر جهان و افزایش پژوهشگران پراستناد ۲ درصد از ۱۷ نفر به ۱۹ نفر را از دیگر افتخارات دانشگاه رازی کرمانشاه می‌دانیم، لذا وضعیت تولیدات علمی دانشگاه رازی از سال ۲۰۲۱ روندی روبه رشد خوبی داشته است.

نبی احمدی گفت: پژوهش به صورت مستقیم ۵۹٪ را در دانشگاه به خود اختصاص داده است و ۷/۵ درصد پژوهش نیز مربوط به بین الملل می‌باشد و تعداد طرح های پژوهشی خاتمه یافته در دانشگاه رازی کرمانشاه روند سعودی داشته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از ۲۳ نشریه این دانشگاه خبر داد و افزود: تعداد این نشریات نسبت به فعالیت‌های دانشگاه کمتر است.

نداشتن مهارت لازم فارق‌التحصیلان را وادار به انجام مشاغل پایین کشانده

این مسئول گفت: در دانشگاه رازی خیلی از فارغ التحصیلان به جهت اینکه مهارت آموز نشده‌اند وارد مشاغل خیلی پایین تر از نظر رشته و تحصیلات می‌شوند.

نبی احمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه فناوری سال گذشته توانست مجوز پارک علم و فناوری را کسب کند.

اگر پژوهش علم آموزی نداشته باشد، هیچ چیز ندارد

مصطفی مصطفایی نیز در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای اهمیت توجه به پژوهش، اظهار کرد: اگر در پژوهش علم آموزی را نداشته باشیم، هیچ چیز نداریم، مهمترین تشویق برای علم آموزی تجلیل و تکریم از فناوران علم و پژوهش است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص روند برگزاری این جشنواره، گفت: از دیماه سال گذشته شیوه نامه مربوطه را تدوین و به همکاران در سطح دانشگاه ابلاغ کردیم، که این شیوه نامه یک سری تغییرات نسبت به سنوات گذشته داشت.

وی افزود: از هر دانشکده نفرات شرکت کننده در جشنواره بایستی ۳۰٪ برتر شده باشند و از هر گروه امسال یک نفر برگزیده داریم، برای هر دانشکده حداقل سنی ۴۰ سال و امتیاز بررسی شده بین آنها لازم بود هر کدام ۱۰۰ امتیاز پژوهشی داشته باشند، امسال از برگزیدگان سطح کشور چهار نفر را مورد تجلیل قرار داده‌ایم.

معاونت پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: امسال یک تبصره داشتیم از جمله همکارانی که در سال گذشته برتر شدند، یک سال تنفس داشته باشند، اگر برگزیده شدند در سطح بالاتری رقابت کنند.

 

گفتنی است: در این مراسم از پژوهشگران پر استناد یک‌درصد و دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۳، پژوهشگران برتر پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه، دانشگاه فنی و مهندسی کرمانشاه، دانشگاه علوم پایه دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده شیمی، دانشکده دامپزشکی و دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی تقدیر شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.